سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تا آبی شدن استان راهی نمانده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، دکتر فاطمه نوروزیان عنوان کرد: در مقایسه دو هفته اخیر کلیه شاخصهای مربوط به بیماری کرونا رو به کاهش بود، در شاخص تست و غربالگری ۱۹ درصد کاهش داشتیم و در شاخص شناسایی موارد مثبت نیز با ۴۸ درصد کاهش مواجه بودیم که این کاهش شناسایی موارد مثبت نشانه بسیار خوبی از کاهش بیماری در استان می باشد.

نوروزیان در ادامه گفت: شاخص تعداد موارد بستری نیز در هفته اول اردیبهشت نسبت به هفته آخر فروردین کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

وی افزود: مراجعه سرپایی به کلینیک ها نیز  ۳۸ درصد کاهش پیدا نموده و درصد مثبت شدن تست ها از ۱۳ درصد به ۹ درصد رسیده است که این ۴ درصد کاهش شاخص موارد درصد مثبت شدن تستها از نظر اپیدمیولوژی نشانه بسیار خوبی از کاهش گردش ویروس و بیماری در جامعه میباشد.

نوروزیان همچنین افزود:موارد بستری در آی‌سی‌یو ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است و در نهایت در هفته آخر فروردین ماه یک مورد فوتی ثبت شد که در هفته گذشته به دو مورد افزایش پیدا کرد . شایان ذکر است همچنان شاخص فوت در پایین ترین حد خود قرار دارد که امیدواریم انشاءالله به زودی به صفر برسد.

 از نظر رنگ بندی هم اکثر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند، شهرستان قشم و بندر لنگه رنگ آبی  و جزیره هرمز و شهرستان ابوموسی به رنگ نارنجی هستند. امیدواریم با ادامه روند واکسیناسیون و تکمیل آن و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم استان و کشوری سبز و عاری از کرونا داشته باشیم.

انتهای پیام