استاندار هرمزگان گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌هایی که امروز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد، دیگر هیچ جوان جویای کاری در شهرستان پارسیان وجود نخواهد داشت.


  
به گزارش ،پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، فریدون همتی امروز جمعه (۱۲ شهریور) در حاشیه مراسم کلنگ زنی هشت پروژه عمرانی و زیر بنایی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان، اظهار کرد: وقتی وارد استان هرمزگان شدم و گزارش این منطقه را دریافت کردم، فعالیت‌ها به دو دلیل زیست‌محیطی و وجود معارضین محلی متوقف بود.
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و پای کار آمدن مردم منطقه، این دو مانع اصلی که بیش از ۱۰ سال این منطقه را به تعطیلی کشانده بود، برطرف شد.
 استاندار هرمزگان تصریح کرد: با پیگیی‌هایی که در سازمان پتروشیمی ایران داشتیم، چهار مجوز احداث پتروشیمی صادر شد که باعث رونق احداث شرکت‌های فولادی، نیروگاه‌ها، آب‌‌شیرین‌کن‌ها و … خواهد شد.
همتی با اشاه به آغاز احداث چهار اسکله در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، بیان داشت: در سال گذشته یکی از اسکله‌ها به بهره‌‌برداری رسید که با بهره‌بداری از باقی اسکله‌ها، ظرفیت بارگیری و تخلیه به ۴۰ میلیون تن خواهد رسید.
وی با ذکر این نکته که آینده ایران در هرمزگان رقم می‌خورد، مطرح کرد: خط لوله نفت گوره به جاسک باعث می‌شود که در آینده، نفت خام صادر نشود و پس از پالایش و ایجاد ارزش افزوده، آینده روشنی برای غرب هرمزگان شکل بگیرد.
استاندار هرمزگان با اشاره به ایجاد کنسرسیوم فولاد با ظرفیت ۱۰ میلیون تن، ابراز داشت: پنج تا هفت سال دیگر استان هرمزگان قطب فولاد کشور خواهد بود.
همتی تشریح کرد: تمام مردم استان هرمزگان می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های گردشکری که در سواحل و سرزمین‌ها خشکی وجود دارد، بهترین اشتغال و زندگی را برای خود فراهم سازند.
وی استان‌های همجوار را مکمل یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: ما باید یکسری فعالیت‌های منطقه‌ای را با استان‌های همجوار آغاز کنیم و وارد فاز جدید فعالیت‌ها و سرمایه‌گذارهای منطقه‌ای شویم. یعنی باید به توسعه‌های منطقه‌ای فکر کنیم؛ چراکه بخشی از ظرفیت‌های توسعه متوازن در استان هرمزگان و بخشی در استان‌هار فارس، کرمان و … است.
استاندار هرمزگان ادامه داد: به عنوان مثال صنایع فولادی که در لامرد در حال شکل‌گرفتن است باید از ظرفیت‌های بندری پارسیان برای واردات و صادرات استفاده کند و می‌توان آن‌ها را مکمل یکدیگر دانست.
همتی گفت: با پیگیری فرماندار پارسیان و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، هرکدام از پیمانکاران، باید یک مسئولیت اجتماعی را در شهرستان پارسیان انجام دهند.
وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان تا کنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان طرح زیرساختی را در شهرستان پارسیان تعریف کرده است و پیمانکاران نیز باید پای کار بیایند.
 استاندار هرمزگان تصریح کرد: شرکت‌های مختلفی در پارسیان در حال فعالیت هستند اما بخشی از نیروهای جویای کار پارسیان به  دنبال این هستند که در فقط در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان فعالیت کنند که این امکان وجود ندارد چراکه قرار نیست منطقه ویژه پارسیان شکم‌ بزرگ و ناتوان باشد.
همتی ادامه داد: منطقه ویژه پارسیان باید به صورت چابک بستر را برای حضور سرمایه‌گذاران و پیمانکاران فراهم کند تا ظرفیت اشتغال برای مردم منطقه فراهم شود.
وی مطرح کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌هایی که امروز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد، دیگر هیچ جوان جویای کاری در شهرستان پارسیان وجود نخواهد داشت.