استاندار هرمزگان از اتخاذ تصمیمات مناسب برای تامین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری آموزش و پرورش کودکان استثنایی در استان هرمزگان، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی دوستی در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان که با حضور سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد، عنوان کرد: آموزش امری بسیار جامع و گسترده است که تمام بخش های جامعه از جمله کودکان استثنایی را در بر می‌گیرد.

دوستی ادامه داد: خوشبختانه در این نشست، تصمیمات خوبی در زمینه‌ تامین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مربوط به آموزش و پرورش کودکان استثنایی در استان هرمزگان اتخاذ شد که امیدواریم بتوانیم با زمان بندی مناسب به این اهداف دست پیدا کنیم.

وی افزود: همچنین تصمیمات خوبی در خصوص تامین تبلت و نیازهای دانش آموزان کم برخوردار برای آموزش مجازی آنها داشتیم که به زودی با مشارکت آموزش و پرورش و مجموعه استان، تعداد زیادی تبلت بین دانش آموزان در استان هرمزگان توزیع می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز در این نشست با اشاره به افتتاح دو مدرسه آموزش و پرورش استثنایی، استودیوی تولید محتوا و پایگاه جامع آموزش مجازی در استان هرمزگان، اظهار داشت: اعتبارات اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی در استان هرمزگان، رشد و افزایش صد در صدی داشته است.

سید جواد حسینی با اشاره به تخصیص اعتبار جهت تامین وسایل توان افزایی دانش آموزان با نیازهای ویژه در هرمزگان، ادامه داد: ۹ مدرسه مخصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه و استثنایی در استان هرمزگان مورد نیاز بوده که بخشی از آنها افتتاح شده و بخش دیگری در حال ساخت است و تخصیص اعتبارات به منظور تکمیل این پروژه‌ها صورت می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز جامع تشخیص و توانبخشی با تجهیزات کامل و ایجاد دو مرکز ویژه یادگیری و یک مرکز مشاوره و راهنمایی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام در زمینه آموزش و پرورش استثنایی در هرمزگان است که با جدیت اجرا و تکمیل این طرح‌ها پیگیری می‌شود.

انتهای پیام