عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان با اشاره به تحریم های ظالمانه کشورهای غربی علیه ایران اسلامی گفت: روابط گسترده تجاری با کشور هندوستان می تواند در خنثی کردن تحریم ها اثربخش باشد.

 به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، بدر دریابان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان در نشست فعالین اقتصادی استان با سفیر هند اظهار کرد: هدف از این دعوت و نشست که از طریق اتاق بازرگانی هرمزگان صورت گرفته است، ارتقاء سطح مراودات بازرگانی و سطح تجاری با کشور هندوستان می باشد.

دریابان افزود: از زمان های دور که لنج های بادبانی وجود داشته اند، بازرگانان هرمزگانی، از شهرستان های بندرلنگه و قشم،  خرما و کشمش به کشور هندوستان صادر می کردند و در ازای آننیز  چوب و برنج به بنادر جنوبی ایران وارد کرده و این رابطه تجاری تا زمان حال وجود دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان بیان داشت: اتاق بازرگانی بندرعباس در تلاش می باشد تا ارتباط تجاری بین کشور ایران و هند را گسترش دهد که تجار وب ازرگانان بتوانند به صورت مستقیم ارتباط تجاری را برقرار و صادرات و واردات را انجام دهند.

دریابان با بیان اینکه به خاطر تحریم های  ظالمانه آمریکا،  تجار و بازرگانان مجبور بودند با وجود یک کشور واسطه، کالاها را انتقال دهند،گفت: اتاق بازرگانی در نظر دارد معاملات و حواله های بانکی را به صورت مستقیم انجام دهد.

وی ادامه داد:  با این اقدام، بازرگانان ایران و استان هرمزگان می توانند کالاهای خریداری شده  را زودتر به کشور آورده و از گذشت تاریخ مصرف محصول خریداری شده جلوگیری کرده و کالا زودتر به دست مصرف کننده برسد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان همچنین از هماهنگی بانک ها و صدور ضمانت‌نامه بانکی به عنوان ضمانت صادرات کالا سخن گفت و تصریح کرد: با این اقدام انجام حواله‌های بانکی تجار و بازرگانان با خیال راحت صورت می گیرد. دریابان با اشاره به اینکه هدف مسئولان اتاق بازرگانی هرمزگان ایجاد صمیمت بیشتر و ارتباط تجاری و بازرگانی گسترده با بازرگانان کشور هند می باشد خاطرنشان کرد:  از بازرگانان هندی دعوت به عمل می آید که در یک نشست صمیمی و دوستانه مشکلات بازرگانی بین دو کشور را بررسی و حل نمایند و با ظرفیت های تجاری بنادر هرمزگان نیز آشنا شوند.