مدیر کل شیلات هرمزگان با مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مشاور بنیاد برکت در راستای توسعه همکاری ها در جهت رونق و ایجاد اشتغال با محوریت فعالیت های شیلاتی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، در این دیدار عبدالرسول دریایی ارائه طرح های مناسب برای ورود جامعه صیادی به حوزه آبزی پروری در راستای اشتغال زایی بیشتر، هدایت سرمایه داران به سوی سرمایه گذاری اصولی و  همچنین کاهش فشار بر ذخایر را از اولویت های شیلات هرمزگان خواند و گفت: صیادان توانمندی خوبی در آبزی پروری دارند و تاکنون صیادان ورود کننده به حوزه آبزی پروری نتیجه های فوق العاده و خوبی را نشان داده اند.

مدیر کل شیلات هرمزگان در ادامه با اشاره به توانمند های بنیاد برکت و استقبال شیلات هرمزگان از ورود بنیاد برکت به توسعه فعالیت های شیلاتی گفت: شیلات هرمزگان با تلاش در مسیر تسهیل سرمایه گذاری و همچنین تکمیل زنجیره های تامین و ارزش برای موفقیت بیشتر طرح های آبزی پروری خواهان ورود این بنیاد به سرمایه گذاری در این حوزه است.

دریایی با بیان اینکه تحقق ظرفیت های آبزی پروری می تواند بخش عظیمی از ارز آوری مورد نیاز کشور را تامین کند، تامین بچه ماهی،تکمیل زنجیره های آبزی پروری، شهرک ماهیان زینتی، تکثیر و پرورش سایر آبزیان، استفاده بهینه از استخرها و آبهای کشاورزی و … را از جمله ظرفیت های قابل سرمایه گذاری برای بنیاد برکت معرفی نمود.

وی ورود بنیاد برکت از طریق ارائه تسهیلات به صیادان تازه مجوز گرفته برای ساخت شناورهای صیادی و تقویت شناورهای خود را از دیگر زمینه های موجود برای ورود بنیاد برکت خواند و افزود:استخرهای ذخیره آب کشاورزی و همچنین توسعه پرورش ماهیان گرمابی در روستا ها و مناطق کشاورزی نیز زمینه مناسبی برا ورود بنیاد برکت و ارائه تسهیلات به کشاورزان جهت تامین نهاده های لازم آبزی پروری است.

در ادامه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه یکی از نقاط آسیب کشور  اشتغال و امنیت غذایی است گفت: خوشبختانه در استان هرمزگان فعالیت های شیلاتی به خوبی توانسته بخش عظیمی از این موضوعات را پوشش دهد.

منوچهر دانشمند با اشاره به اینکه توسعه های شیلاتی خوبی را در استان هرمزگان شاهد هستیم گفت: بدون شک مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در هرمزگان با اداره کل شیلات هرمزگان نهایت تعامل و همکاری را در ارئه خدمات به مردم و گسترش اشتغال زایی رونق و آبادانی را خواهد داشت.

در ادامه مشاور بیناد برکت کشور با بیان اینکه محرومیت زدایی و اشتغال زایی یکی از اهداف اصلی این بنیاد است گفت: خوشبختانه این اهداف به خوبی در فعالیت های شیلاتی در استان هرمزگان مستتر است و بیناد برکت نیز حمایت های خوبی در زمینه فعالیت های اشتغال زایی و محرومیت زدایی خواهد داشت.

دکتر محسن مطیعی تصریح کرد بنیاد برکت توان خوبی از طریق حمایت های تسهیلاتی دارد و تمام تلاش خود را برای تحت پوشش دادن خانواده های بیشتر به کار گرفته است  که در استان هرمزگان  باتوجه به ماهیت ساحلی بودن،آبزی پروری و صیادی می توان به این بخش ها سوق داد.

وی همچنین با اشاره وجود تسهیلات در قالب های فردی و خانوادگی گفت: با توجه به ظرفیت ها و مدیریت خوب موجود  در شیلات هرمزگان امید است خانوده ها حداکثر استفاده از این ظرفیت به بوجود آمده را داشته باشند.