مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پدافند غیرعامل با هم‌افزایی مسئولان و مردم محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،کوروش قاسمی در نشست تصمیم‌گیری برای اجرای مانور زلزله و طرح اسکان اضطراری در شهر لافت عنوان داشت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود، اطلاق می‌گردد که برای تحقق آن به همراهی و همکاری مسوولان جزیره در کنار مردم نیاز است.

قاسمی ادامه داد: این جلسه باهدف شناسایی کاستی‌ها در صورت وقوع بحران و همفکری برای رفع آن‌ها، توزیع مسولیت های هر نهاد اجرایی مرتبط در صورت وقوع حادثه و برگزاری مانور برای ایجاد آمادگی در مردم و مسوولان تشکیل‌شده و امید است باعث انسجام و هماهنگی بیش‌ازپیش بین دستگاه‌های ذی‌ربط گردد.

به گفته وی، پیش آمادگی‌های لازم از سوی ادارات مرتبط و نحوه انتخاب و معرفی اعضای مدیریت بحران به همراه شرح وظایف اعضا برای خدمات‌دهی بهتر اهداف دیگر برگزاری این مانور است.

قاسمی همچنین از اجرایی شدن این مانور در دهه فجر خبر داد و گفت: آموزش نحوه عمل در شرایط وقوع زلزله از سوی مردم، شیوه استقرار چادرها، امداد و نجات و  دوری از مراکز خطرزای شهری نیز ازجمله دیگر موضوعاتی است که انتظار می‌رود از اجرای مانور مذکور، منتج گردد.

گفتنی است، جلسه تصمیم‌گیری برای اجرای مانور طرح اسکان اضطراری شهر لافت، با حضور مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم، امام‌جمعه اهل سنت و عضو شورای شهر لافت، مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، شهردار شهر لافت و نمایندگانی از نیروهای انتظامی و نظامی و اداره‌های بهداشت، برق، اورژانس، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و … در مرکز رشد قشم برگزار شد.

انتهای پیام