استاندار هرمزگان با بیان اینکه شهرستان پارسیان در غرب استان هرمزگان در حال توسعه و پیشرفت پرشتاب است، گفت: پنج پروژه شاخص با اعتبار 30 میلیارد تومان به نمایندگی از 24 پروژه با 48 میلیارد تومان اعتبار در شهرستان پارسیان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  فریدون همتی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شهرستان پارسیان با بیان اینکه با پیگیری‌های مجدانه و رفع موانع، رونق خوبی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ایجاد شده است، عنوان کرد: با صدور مجوز برای ساخت پتروشیمی ها، آغاز ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و فعالیت بندر این منطقه، فعالیت‌های خوبی در این مجموعه آغاز شده و آینده صنایع انرژی بر و صنعت نفت ایران، در هرمزگان در حال رقم خوردن است و همچنین در آینده استان هرمزگان، قطب تولید فولاد در کشور خواهد بود.

وی با دعوت از همه سرمایه‌گذاران برای فعالیت در هرمزگان، ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های منطقه‌ای در راستای تکمیل و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر باید مورد توجه قرار گیرد و با همکاری استان های همجوار می‌توانیم با طرحی منطقه‌ای، ظرفیت‌های یکدیگر را در کنار هم بگذاریم و با هم سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را شکل دهیم و استان ها باید با هم کار کنند تا اثرات خوب، اقدامات مشترک منطقه‌ای را شاهد باشیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به پروژه آب شیرین کن شهرستان پارسیان، افزود: این آب شیرین کن با توجه به سرمایه‌گذاری صورت گرفته، قرار است، آب مورد نیاز واحدهای ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و این شهرستان را تامین کند و اصل این آبشیرین‌کن متعلق به شهرستان پارسیان است و تنها مازاد تولید آن به استان همسایه، ارسال خواهد شد.

همتی تصریح کرد: همچنین با توجه فعال شدن مجموعه عظیمی از شرکت‌های پیمانکار در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، این شرکت‌ها باید با مشارکت در اجرای پروژه‌های زیرساختی شهرستان پارسیان، مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.

وی با تاکید بر در اولویت بودن اشتغال نیروهای بومی شهرستان پارسیان، گفت: منطقه ویژه اقتصادی، بستر را برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها فراهم می‌کند و اصل کار و اشتغال در شرکت‌ها، انجام می‌شود و همه نیروهای شهرستان پارسیان، می‌توانند در شرکت‌های مختلف در منطقه ویژه اقتصادی، مشغول به کار شوند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه شهرستان پارسیان در غرب استان هرمزگان در حال توسعه و پیشرفت پرشتاب است، خاطرنشان کرد: پنج پروژه شاخص با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به نمایندگی از ۲۴ پروژه با ۴۸ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان پارسیان به بهره‌برداری رسید.

همتی اظهار داشت: همچنین عملیات احداث هشت پروژه زیرساختی با بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار و سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، آغاز شد که برای اجرای این پروژه‌ها، تامین اعتبار و انتخاب پیمانکار صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تحولات و پیشرفت پروژه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان چشمگیر است و به زودی این منطقه شاهد تولیدات پتروشیمی، فولاد، پودر آلومینیا و فعال شدن نیروگاه برق، آب شیرین کن و آماده شدن پسکرانه بندر و اسکله‌ها خواهد بود و در کشور خواهد درخشید.

استاندار هرمزگان، خدمت به مردم را از بالاترین عبادت ها به درگاه خداوند متعال دانست و بیان داشت: در غرب هرمزگان از جمله در شهرستان پارسیان، خیرین خیلی خوبی داریم که در اجرای پروژه‌ها مشارکت دارند و از همه این خیرین بزرگوار، تشکر و قدردانی می‌کنم.

همتی عنوان کرد: با کار خوبی که طی چهار سال اخیر با ساخت و نوسازی مدارس در هرمزگان صورت گرفت، سرانه فضای آموزشی در استان هرمزگان، بیش از یک متر مربع افزایش یافته است و این سرانه در شهرستان پارسیان در حال رسیدن به بالاتر از متوسط کشوری و استاندارد کامل است که خیرین و بنگاه‌های اقتصادی، مشارکت خوبی در ساخت این مدارس داشته‌اند.

وی ادامه داد: شهرستان پارسیان، آینده درخشانی دارد و از مناطق فعال گردشگری و تجاری خواهد بود.

استاندار هرمزگان افزود: با عزم و اراده ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم، تحولات خوبی در کشور در حال رخ دادن است و با توجه ویژه‌ به هرمزگان، گام‌های بزرگی در این استان برداشته می‌شود.