رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از تحویل تعدادی آبشخور متحرک به دامداران مراتع این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، خسرو بهرامی نژاد گفت :  در راستای اصلاح و احیای مراتع و به منظور کاهش فشار دام در یک قسمت و بهداشتی نمودن آب شرم دام در سال جاری تعداد۵ دستگاه آبشخور متحرک تحویل دامداران مراتع این شهرستان گردید.

وی ضمن بیان اینکه، این شهرستان در سال های اخیر با مشکل خشکسالی نسبی و کم آبی در سطح مراتع مواجه بوده است، افزود: با توجه به اهمیت اقتصادی مراتع و نقش اساسی در معیشت دامداران و تاثیر تغییرات اقلیمی بر روی میزان تولید آنها و در نتیجه تولید دام، تولید و تحویل این آبشخور از راهکارهای کاهش اثرات عوامل تخریب مراتع است.

بهرامی نژاد افزود : آبشخورهای دام در مراتع و چراگاه‌ ها به منظور تامین آب شرب سالم و قابل دسترس برای دام های دامداران منطقه، احیای چشمه‌ ها و کانی‌ های موجود در مراتع و همچنین توزیع مناسب دام‌ها در مراتع جهت بهبود و احیای مراتع و جلوگیری از تخریب کمی و کیفی مراتع انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تامین نشدن آب کافی، ناپایداری صنعت دامداری وابسته به مراتع و افزایش شدید تلفات دامی را موجب می‌شود، گفت: این مساله همچنین چرای سنگین و مخرب در اطراف منابع آب موجود در مراتع را تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به شماره تلفن گویای ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، افزود: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و تخریب تصرف جنگل‌ها و مراتع، قطع درختان و آتش سوزی در عرصه‌ های ملی می‌توانند با این شماره تلفن تماس گرفته و موارد را به ماموران این اداره کل اطلاع دهند.

انتهای پیام