مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت : بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال ۱۰ هزار سند واحد مسکونی در بافت فرسوده به صاحبان آن تحویل داده می‌شود و بیش از دو هزار سند واحدهای مسکونی در محله چاهستانی‌های بندرعباس هم آماده واگذاری به صاحبان آن است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عباس کمالی اظهار کرد : بندرعباس و میناب بیشترین بافت فرسوده را در هرمزگان دارند.

وی با بیان این که بندرعباس ۷ هزار هکتار وسعت دارد که ۱۳۷۲ هکتار آن بافت فرسوده است ، عنوان داشت : محله چاهستانی‌ها ، آیت‌الله غفاری ، شهرک توحید (شغو) ، چه‌چکور ، کمربندی ، دوهزار ، اسلام آباد ، حسین آباد و طلا بند از جمله این محله‌ها هستند که بافت فرسوده‌ای دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بیشترین وسعت بافت فرسوده در بندرعباس را در مناطق ۳ و ۴ شهرداری بندرعباس عنوان کرد و بیان داشت : ۲۷ دستگاه برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری مسؤولیت دارند و عمده نگرانی از این بافت‌های فرسوده، خطرات ناشی از بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

کمالی به چالش فاقد سند بودن بسیاری از منازل کنونی مردم در بافت‌های فرسوده اشاره و بیان داشت : تا پایان امسال ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده سنددار می‌شوند که بیش از دو هزار واحد آن در محله چاهستانی‌ها است.

وی همچنین گفت : بعد از محله چاهستانی‌ها نوبت به محله اسلام آباد بندرعباس خواهد رسید که بازآفرینی شهری در آن اجرا شود.

انتهای پیام