کارشناس امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : تخلیه محموله کشتی گندم در مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، علی گرگ پور افزود : این کشتی حامل ۶۹ هزار تن گندم است که تخلیه آن تا پنج روز دیگر به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد : همه تجهیزات و امکانات برای تخلیه سریع به کار گرفته شده است و این کالای اساسی به صورت حمل یکسره از کشتی به کامیون منتقل می‌شود.

کارشناس امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: به صورت میانگین روزانه شش هزار تن کالای اساسی در مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس تخلیه می‌شود.

گرگ پور با اشاره به اینکه دو کشتی حامل گندم به ظرفیت ۱۳۲ هزار تن نیز به زودی در بندر شهیدرجایی بندرعباس پهلو می‌گیرد، تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۲۳۸ هزار تن انواع کالای اساسی در این بندر تخلیه شده است.

وی عنوان کرد: پارسال دو میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالای اساسی از جمله گندم، روغن خام خوراکی و نهاده‌های دامی در بندر شهیدرجایی بندرعباس تخلیه و به سراسر کشور فرستاده شد.

کارشناس امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس رتبه دوم واردات کالای اساسی را در کشور دارد.

انتهای خبر /