مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه آذر ماه در مجموع یک میلیون و 143 هزار و 426 TEU کانتینر در مجتمع بندری شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، علیرضا محمدی‌ کرجی‌ران در تشریح عملکرد کانتینری مهم ترین بندر کانتینری کشور از ابتدای سال جاری تا نیمه آذر ماه امسال اظهار داشت: تعداد کانتینرهای جابجا شده طی این مدت یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۲۶ TEU بوده که ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

محمدی، خاطرنشان کرد: طی این دوره زمانی ، ۲۹۳ هزار و ۷۷۱ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۲۸۶ هزار و ۹۸۲ TEU کانتینر کالاهای وارداتی جابجا شده است که آمارها به ترتیب در صادرات ۱۰ درصد افزایش و در واردات ۴ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهند.

وی افزود: همچنین از طریق این بندر به میزان ۱۸۱ هزار و ۴۴۵TEU  کانتنیر ترانزیت خارجی صورت گرفته که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجه ۶۸ درصدی به ثبت رسیده است.

محمدی ، ترانشیب کانتینری طی مدت یاد شده را ۱۶۹ هزار و ۶۳۱ TEU اعلام کرد که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش را محقق شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در مدت زمان یاد شده نیز یک‌هزار و ۱۴۱ فروند کشتی کانتینری به بندر شهید رجایی رفت و آمد داشته‌ که آمار پنج درصدی رشد را به ثبت رسانده اند.

بندر شهید رجایی با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری در مجموع به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲۳ دستگاه گنتری کرین فعال در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶٫۵ میلیون TEU کانتینر را دارا می‌باشد.

انتهای پیام