مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: فعالیت‌های ثبت شده در حوزه تخلیه و بارگیری از بندر خلیج فارس طی ۱۱ ماهه سال جاری ۲۷ میلیون و ۱۴۵ هزار و۶۵۴ تن انواع فرآورده های نفتی بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یک درصدی را داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،علیرضا محمدی کرجی‌ران در تشریح عملکرد تخلیه و بارگیری و صادرات فرآورده‌های نفتی از بندرخلیج‌فارس طی دوره زمانی فروردین تا پایان بهمن ماه گفت: در این مدت ۱۰ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۵۳۷ تن انواع فرآورده نفتی از طریق این بندر به کشورهای هدف صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

محمدی با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی صادرات قیر در این دوره زمانی اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و ۶۰۳ و ۹۵ تن صادرات قیر به ثبت رسیده که عمده آن به سه کشور عمان، امارات متحده عربی و هندوستان ارسال شده است.

وی در ادامه سخنان خود عملکرد بندر نفتی خلیج فارس طی این مدت در بخش بنزین را یک میلیون و ۸۰۴ هزار و ۸۶۹ تن و در حوزه بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها) ۳۱۲ هزار و ۹۴۸ تن بوده است.

به گفته محمدی ، در مدت یاد شده یک هزار و ۱۷۶ فروند شناور در اسکله‌های نفتی خلیج فارس پهلودهی شده‌اند که از این میزان ۴۴۳ فروند شناور ویژه حمل قیر،۶۲ فروند شناور حمل بنزین،۶۷۱ فروند شناورهای باقیمانده دیگر نیز فرآورده‌های نفتی را حمل نموده‌اند.

شایان ذکر است؛ بندر نفتی خلیج‌فارس منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به دلیل موقعیت استراتژیک، قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال جنوب و نزدیکی به صنایع و پالایشگاه‌های منطقه با ۱۲ پست اسکله به عنوان بزرگترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی به شمار می‌رود.

انتهای پیام