مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: قیمت آب برای مشترکان پرمصرف از اواخر اسفندماه 1400 افزایش یافت که بر اساس آن الگوی مصرف مشترکان خانگی ماهانه 16 مترمکعب تعیین شده و تعرفه آب بها برای مصرف بالاتر از این میزان، به‌ صورت پلکانی نسبت به مازاد محاسبه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،عبدالحمید حمزه پور همچنین از تداوم طرح آب رایگان برای کم مصرف ها و افزایش تعرفه آب بهای مشترکان پرمصرف از بیست و پنجم اسفندماه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: الگوی مصرف آب برای مشترکان خانگی همانند سال های گذشته ۱۶ مترمکعب در ماه تعیین شده است که تعرفه آب بها برای مصرف بالاتر این میزان، به‌صورت پلکانی نسبت به مازاد محاسبه می‌شود.

حمزه پور تاکید کرد: مشترکان خانگی که الگوی مصرف ماهانه ۱۶ متر مکعب را رعایت می کنند، مشمول هیچ گونه افزایش نرخ آب مصرفی بر روی قبوض خود نمی شوند.

وی با تصریح بر اینکه تعرفه آب مشترکان خانگی با مصرف مازاد بر الگو به صورت پلکانی محاسبه و دریافت می شود،از مشترکان خواست تا با توجه به بالا بودن هزینه تمام شده تأمین آب، در مصرف آن صرفه‌جویی کنند.

حمزه پور در ادامه به وضعیت مشترکان هرمز.ان اشاره کرد  و گفت: تعداد مشترکان آب استان ۴۸۱ هزار و ۲۶۶ مشترک است که از این تعداد ۴۴۳ هزار و ۹۴۶ مشترک خانگی و مابقی، صنعتی، تجاری و سایر کاربری‌ها است.

وی میزان مصرف آب آشامیدنی سالانه استان برای مصرف خانگی را ۹۵ میلیون و ۹۶۷ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌ها حدود ۵۹ درصد مشترکان آب استان، کم مصرف و تا الگوی تعیین شده هستند.

مدیر عامل آبفا استان با بیان اینکه ۳۳ درصد از مشترکان آب استان تا ۲ برابر الگو، آب مصرف می‌کنند افزود: ۸ درصد از مشترکان آب خانگی بیش از ۲ برابر الگوی تعیین شده آب مصرف می‌کنند و جزو مشترکان پرمصرف محسوب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تعداد انشعابات آب استان ۴۸۱ هزار و ۲۶۶ فقره است و در بخش فاضلاب نیز ۸۷ هزار و ۲۷۲ فقره انشعاب داریم.

انتهای پیام