نشست هم اندیشی با محوریت حمایت از تولید و صادرات با استفاده ار پتانسیل و ظرفیت فعالان حوزه اصناف و تجارت خارجی هرمزگان که بصورت مشترک با حضور نمایند ه های اتاقهای اصناف و بازرگانی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، در این نشست صمیمی که با حضور  رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس، هیات نماینده ها ، معاون های سازمان صمت، روسا و نماینده های اتاق  اصناف برگزار شد علاوه بر تشریح فعالیت ها و برنامه های دو‌ اتاق برای استفاده بهینه از ظرفیت های تجاری استان نمایندگان تجار و اصناف مرکز هرمزگان پیشنهادات خود را مطرح کردند.

 در این نشست رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی بندرعباس با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با پیشینه حدود ۸۱ سال نهادی است که بنا به نیاز فعالان اقتصادی جهت حل و فصل کردن مسائل اقتصادی و ایجاد هماهنگی های لازم جهت رشد و توسعه فعالیت های تولیدی، تجاری و خدماتی در سال ۱۳۱۱ به نام اطاق تجارت تأسیس شده است ، از تدوین نخستین نظام نامه تشکل آبزیان در هرمزگان خبر داد.

محمدرضا صفا دراین نشست که در هتل همای بندرعباس برگزار شد، ادامه داد : اتاق بازرگانی هرمزگان سومین اتاق بازرگانی کشور و همچنین بندرعباس عنوان پایتخت تجاری کشور نام گرفته است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی بندرعباس طی یک سال و نیم گذشته با ۶۶۷ کارت بازرگانی و عضو تحویل هیئت رئیسه جدید شد، افزود : از آن تاریخ تا کنون با حضور هیئت رییسه جدید حدود یک هزار و ۲۰۰ کارت بازرگانی جدید صادر شد که تمامی این تعداد به صورت ۱۰۰ درصدی عضو اتاق بازرگانی بندرعباس شدند.

صفا با اشاره به عملکرد اتاق بازرگانی بندرعباس، عنوان کرد : در بخش های مختلف رتبه های اتاق بازرگانی و تجارت از ۳۴ به ۱۷، در بخش شعبه گفتگو خصوصی از ۲۵ به رتبه ۱۳، در بحث اتاق های شهرستان همتراز جزو ۴ اتاق همتراز با اصفهان، تبریز و شیراز می باشد که بحث شعبه گفتگوی بخش خصوصی در حال رقابت است.

این مسئول یادآور شد : رتبه اتاق بازرگانی بندرعباس توانسته است با برنامه ریزی مدون و حرکت در مسیر اهداف خود به رتبه یک رقمی در کشور برسد که امیدواریم جایگاه این اتاق که برای رفاه، ایجاد اقتصاد سالم و اقتصادی فرامرزی در کشور و استان است بتواند عملکرد خوبی را رقم بزند.

صفا با اشاره به دغدغه های اتاق بازرگانی بندرعباس، بیان داشت: دغدغه اصلی هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شرایط کنونی، رکود اقتصادی و مشکلات افتصادی در کشور و به تبع آن در استان است.

وی، اذعان داشت : سردمدار تمامی اتحادیه ها و تشکل های اتاق بازرگانی بندرعباس اتحادیه آبزیان است که در حال رشد و ایجاد اتحادیه ای بالا تر از اتحادیه کشوری است.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس، با اشاره به تدوین نخستین نظام نامه تشکل آبزریان در کشور گفت: تدوین نظام نامه تشکل آبزیان در کشور به عنوان نخستین نظام نام تشکل آبزیان در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اتاق های مشترک اتاق بازرگانی بندرعباس، اظهار داشت : اتاق های مشترک و میز قطر و میز عمان شاهد شکوفایی بسیاری است، اتاق بازرگانی می تواند بسیاری از فعالیت های خرد در اقتصاد فرامرزی با کشورهای دیگر را ایجاد و جایگاه کشور در اقتصاد فرامرزی را حفظ و تقویت کند.

صفا راه اندازی کانون بانوان اتاق بازرگانی بندرعباس اشاره کرد و افزود : با راه اندازی کانون بانوان زیرساخت خوبی برای بازرگانان بانو در استان ایجاد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس با اشاره به اتاق بازرگانی بندرلنگه، مطرح کرد : غرب استان که تجارتگاه اصالت خلیج فارس نشینان است در بندر لنگه راه اندازی شده که امیدواریم روزی اتاق بازرگانی مستقل بندرلنگه به عنوان بندرگاه اصیل مروارید خلیج فارس افتتاح شود.

وی با اشاره به راه اندازی اتاق بازرگانی بندرعباس، توضیح داد : از دهه فجر تا کنون دفتر گواهی مبدا و دفتر اتاق بازرگانی در جاسک راه اندازی شده که امیدواریم در سال آینده بتوان دفتر نماینده در میناب به منظور پوشش بندر سیریک، تیاب راه اندازی شود.

وی به تشکیل انجمن خرما استان هرمزگان اشاره و اعلام کرد : در سال آینده تشکل انجمن مستقل خرمای هرمزگان راه اندازی خواهد شد که تا کنون فعالیت این حوزه زیر نظر اتحادیه انجمن خرما ایران بوده و به صورت مستقل فعالیت خود را از سال آینده آغاز خواهند کرد.

صفا به تشکیل اتحادیه کشاورزان صادر کننده اشاره و تصریح کرد: اتحادیه کشاورزان صادر کننده ، همچنین اتحادیه صادر کنندگان و وارد کنندگان مواد غذای در سال آینده راه اندازی خواهد شد.

  رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی بندرعباس با بیان اینکه  راه اندازی تشکل حمل و نقل اتاق بازرگانی در سال آینده صورت خواهد گرفت ، تاکید کرد: اتاق بازرگانی بندرعباس می تواند در صادرات خرد به کشورهای حوزه خلیج فارس نقش موثری را ایفا کند و این آمادگی را برای تحقق این امر دارد.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا