معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت : منطقه ویژه پارسیان ، با هدف جذب سرمایه گذاران در حوزه های مختلف پتروشیمی ، فولاد ، آلومینیوم و صنایع پایین دستی ، 150 بسته پیشنهادی فرصت سرمایه تدوین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، مرتضی پور علی شهری با بیان این خبر گفت : از ۱۵۰ بسته فرصت سرمایه گذاری یاد شده ، ۱۰۰ بسته پیشنهادی در حوزه تولید محصولات پتروشیمی (بالادست، میان دست و پایین دست) آماده ارائه به سرمایه گذاران و علاقه مندان به سرمایه گذاری در این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد : در حوزه تولید محصولات فولادی و صنایع پایین دست آن، ۱۵ بسته فرصت سرمایه گذاری و در حوزه تولید آلومینیوم، آلومینا و صنایع پایین دست آن نیز ۱۵ بسته سرمایه گذاری آماده شده است.

برنامه اشتغال ۳۰ هزار نفری

معاون اقتصادی، سرمایه انسانی و امور اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ابراز داشت: در افق طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، اشتغال زایی ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۷۰ هزار نفر غیر مستقیم پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ایجاد مراکز اقامتی و گردشگری در منطقه ویژ، ۲۰ بسته پیشنهادی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و ایجاد مراکز اقامتی تدوین شده است.

وی یادآور شد: این منطقه به دلیل همجواری با میدان گازی پارس، فرودگاه عسلویه و کریدور غربی کشور، یکی از مناطق مهم اقتصادی کشور و یک فرصت استثنایی برای سرمایه گذاران و رونق اقتصادی کشور است.

اختصاص گاز برای صنایع

وی افزود: اختصاص روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب گاز به عنوان خوراک صنایع پتروشیمی و پتروپالایشگاه ها با موافقت وزیر نفت و نیز احداث ۱۹ پست اسکله در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، مزیت های ارزشمندی در این منطقه برای صادرات و واردات به وجود آورده است.

معاون اقتصادی و سرمایه انسانی منطقه ویژه پارسیان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران با امکانات مذکور در این منطقه ، می توانند مواد اولیه را وارد و تولیدات نهایی را صادر کنند.

انتهای پیام