مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۵۳۶ هزار و ۷۵۰ مسافر در بنادر غرب این استان جابه‌جا شدند.

به گزارش  پایگاه خبری صبح دریانیوز، “مرتضی سالاری” در تشریح کارنامه ۱۰ ماهه بنادر غرب این استان افزود: طی این مدت ۵۳۶ هزار و ۷۵۰ مسافر جابه‌جا شده‌اند که ۵۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.  

سالاری، ادامه داد: همچنین طی این مدت ۵۱۸ هزار و ۴۸۳ نفر سفر در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس صورت گرفته که در این بخش نیز ۵۲ درصد افزایش به ثبت رسیده و این مهم رتبه پنجم را در بین سایر بنادر کشور به خود اختصاص داده است . 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش ترابری سفرهای بین‌المللی نیز بیان کرد: طی ۱۰ ماهه امسال، ۱۸ هزار و ۵۶۷  نفر مسافر به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی جابه‌جا شده‌اند که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۲۷۱ درصد افزایش به ثبت رسیده است.  

سالاری با اشاره به پهلوگیری ۲۵ هزار و ۵۷۵ فروند شناور در بنادر غرب هرمزگان با ۱۵ درصد افزایش  بیان کرد: از این میزان تردد، یک هزار و ۶۸۸ فروند شناور بالای هزار تن و ۲۳ هزار و ۸۸۷ فروند نیز زیر هزار تن بوده است. 

وی به  نجات جان ۴۰ نفر در آب‌های حوزه استحفاظی غرب استان طی این بازه زمانی توسط مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) اشاره ای داشت و ادامه داد انجام این مهم  با ۱۴ پیام اولیه و ۵۲ عملیات جستجو و نجات انجام گرفته است .

گفتنی است، سامانه ۱۵۵۰ مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بنادر غرب هرمزگان و کانال اضطرار دریایی ۱۶ vhf به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش حوادث دریایی است.

انتهای پیام