رئیس کل دادگستری هرمزگان از ترخیص فوری محموله بزرگ مواد اولیه تولید سرم از بندر شهید رجایی بندرعباس با دستور ویژه قضایی و برای تأمین نیاز کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ؛ علی صالحی با اشاره به اخبار مربوط به کمبود سرم در مراکز درمانی کشور به ویژه برای استفاده بیماران کرونایی و درخواست صنایع تولید سرم برای ترخیص محموله بزرگ مواد اولیه موجود در بندر شهید رجایی بندرعباس ، گفت : دستور ویژه قضایی برای ترخیص فوری این محموله و انتقال آن به صنایع تولید سرم، صادر شده است و در نتیجه آن، کامیون‌ها در حال بارگیری و انتقال این محموله به واحد‌های تولید سرم می باشند.

وی افزود : با توجه به اهمیت موضوع ، مأموریت ویژه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس داده شد تا ضمن نظارت بر مراحل ترخیص ، با همکاری مسئولان بندر شهید رجایی بندرعباس ، این محموله بزرگ مواد اولیه ، پس از بارگیری به صنایع تولید سرم تحویل داده شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود : این محموله مواد اولیه فعالیت کارخانه های سرم سازی را برای هفتاد روز کاری و تولید صدها هزار سرم تامین می کند.

صالحی با اشاره به اینکه این دستور قضایی با توجه به شرایط حاد کرونایی کشور و نیاز فوری بیماران خاص و کرونایی به این اقلام پزشکی صادر شده است تأکید کرد: دستگاه قضایی در راستای وظایف ذاتی خود به منظور نظارت بر حسن اجرای قوانین و صیانت قانونمند از حقوق عمومی، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.