مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، ضمن ابراز نگرانی از افزایش روزانه موارد مبتلا به کرونا جهش یافته انگلیسی در شهر و روستاهای تابع شهرستان قشم گفت: بدلیل کشف و شناسایی موارد مثبت ویروس کرونا جهش یافته انگلیسی در بین ساکنین روستای دیرستان، این روستا قرنطینه شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، بهزادی افزود: با شناسایی تعدادی از ساکنین روستای دیرستان به کووید ۱۹ و کرونا جهش یافته انگلیسی، طی جلسه با بخشدار، امام جمعه، فرمانده دریابانی، بسیج، شیوخ، شوراها، دهیاران و معتمدین بخش شهاب و با هماهنگی فرماندار و حمایت دادستان، تصمیم به قرنطینه این روستا گرفته شد.

وی اظهار کرد: در همین راستا و به منظور حفظ سلامت مردم جزیره قشم در برابر ویروس جهش یافته انگلیسی، اسکله تفریحی کندالو نیز تعطیل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم شرایط شهرستان را با توجه به تردد مسافر و روند رو به افزایش روزانه موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی را نگران کننده دانست و ضمن تاکید به رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصا سه نکته کلیدی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مرتب دستها، از مردم خواست به منظور حفظ سلامت خود و عزیزانشان از رفت و آمدهای غیر ضروری در سطح شهر، شرکت در مراسم های عروسی و مسافرت خودداری کنند.

بهزادی با تاکید بر تاثیر عدم برگزاری مراسم عروسی وعزاداری و هر گونه دورهمی در قطع زنجیره انتقال بیماری کووید خصوصا کرونا جهش یافته انگلیسی بیان کرد: با توجه به افزایش مبتلایان به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در سطح شهرستان قشم و درصد بالای انتقال این بیماری، رعایت پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از ویروس کرونا یک مسئولیت اجتماعی است که بر دوش تک تک افراد جامعه می باشد و عدم توجه به آن عواقب جبران ناپذیری دارد.