عضو شورا و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس از اجرای طرح پویش جوانه‌ها با هدف ترویج فرهنگ درختکاری، درخت‌دوستی و همچنین افزایش جلب مشارکت شهروندان در توسعه و نگهداشت فضای سبز شهری، همزمان با ۱۵ اسفندماه روز درختکاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، احمد کناری‌نژاد اظهار داشت: یکی از معیارهای ارزیای کیفیت محیط هر شهر، وجود فضای سبز عمومی است و با توجه به اهمیت جلب مشارکت شهروندان در نگهداشت و توسعه فضاهای شهری به عنوان یکی از دغدغه‌های همیشگی مسئولان مربوطه، این طرح تدوین شده و اجرایی می‌شود‌.

کناری‌نژاد افزود: طرح پیش‌رو به مخاطب این امکان را می‌دهد که با کاشتن درخت، می‌توان بهتر نفس کشید و زندگی را به زمین و سرسبزی و نشاط را به هم‌نوعان هدیه کرد.

وی عنوان کرد: طرح مورد نظر از طریق قبول سرپرستی یا کاشت مناسبتی نهال در محل مشخص، با نیت یا نام خود افراد اتفاق می‌افتد و حاصل این اتفاق، دستیابی به اهداف طرح و همچنین ایجاد حس شعف و شادمانی در میان مشارکت‌کنندگان است.

کناری‌نژاد با اشاره به اهداف طرح، گفت: جلب مشارکت شهروندان در ایجاد فضای سبز جدید، افزایش سرانه فضای سبز شهری، تقویت رویکرد کاشت گونه‌های بومی، افزایش تعلق خاطر شهروندان به محیط های شهری و خصوصا درختان و ترویج فرهنگ درختکاری و درخت‌دوستی از مهمترین اهداف اجرای طرح پویش جوانه‌ها است‌.

وی همچنین عنوان کرد: شهروندان می توانند طی این طرح به مناسبت‌ها و نیت‌های مختلف ازجمله نذر نهال، وقف طبیعت، یادمان اموات، ازدواج و سالگرد آن، هدایای سازمانی، فارغ التحصیلی،     روز مادر، روز پدر، سلامت، هدیه تولد، یادمان اهداکنندگان عضو و غیره، نهال سفارش داده، بکارند یا به سرپرستی بگیرند.

کناری‌نژاد با تاکید بر نگاه زیست‌محیطی طرح، گفت: جبران آسیب‌های وارد شده ناشی از استفاده سوخت‌های فسیلی(مثلا به ازای هر ۱۰ هزار کیلومتر، یک نهال، از دیگر اهداف طرح است‌

وی ادامه داد: پویش جوانه‌ها در دو بخش درگذشتگان در محل آرامستان و افراد دارای حیات در یکی از بخش‌های مشخص شهر، انجام می‌شود.

عضو شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: در این راه قصد داریم با حضور چهره های مطرح و فاخر شهر بندرعباس بتوانیم در نخستین روز آغاز این پویش مردمی حرکتی در جهت تشویق شهروندان به این کار فرهنگی انجام دهیم.

کناری‌نژاد اجرای این طرح را در حفظ و صیانت از طبیعت مؤثر برشمرد و گفت: با اجرای این طرح که سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس و سازمان آرامستان مجری آن و سازمان مدیریت پسماند نیز یاری‌گر خواهند بود، در نظر داریم دو بوستان بزرگ با نهال‌هایی که توسط یا به سفارش شهروندان کاشته می‌شود، ایجاد کنیم.

انتهای پیام