معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: همزمان با آغاز راهپیمایی عظیم اربعین تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برای حفظ سلامت زائران ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، دکتر احسان کامرانی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش، با اشاره اهمیت تزریق دوز یادآور واکسن کرونا، عنوان کرد: تزریق دوز یادآور واکسن کرونا نقش بسزایی در ایجاد ایمنی نسبی در مقابل ویروس کرونا دارد.

کامرانی در همین خصوص، تصریح کرد: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اکثریت مبتلایان و فوتی های کرونا افرادی بوده اند که اقدام به تزریق واکسن ننموده بودند.

وی با اشاره به حرکت مردم به سمت کشور عراق به صورت  کاروانی و وسایل شخصی برای شرکت در پیاده روی عظیم اربعین، افزود: زائران پیاده روی عظیم اربعین که شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آنها گذشته است نسبت به تزریق دوز یادآور کرونا اقدام کنند.

این مسئول مطرح کرد : پیش بینی می شود قریب به ۶۰ هزار نفر از مردم هرمزگان در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کنند و تاکنون قریب به ۴۵ هزار نفر نفر در سامانه سماح اقدام به ثبت اطلاعات خود کرده اند که برنامه ریزی برای ارائه خدمات مناسب بهداشتی و درمانی به آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، بیان داشت : با توجه به اهمیت صیانت از سلامت زائران تیم های امدادی  هلال احمر با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به زائران در مرزها و کشور عراق مستقر می شوند.

کامرانی ، اظهار داشت: داروهای مورد نیاز زائران در طول مسیر پیاده روی عظیم اربعین از سوی هلال احمر و بسیج پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان تامین شده است.

وی ، خاطر نشان کرد : تیم های بهداشتی و درمانی بسیج پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان در قالب ۲۵۰ تَن پزشک، پرستار و دارویار در سه گروه در مرز شلمچه و طول مسیر پیاده روی عظیم اربعین برای خدمات رسانی به زائران در حال استقرار هستند و تا ۲۷ شهریورماه به زائران خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر تهویه مناسب در مدارس و دانشگاهها، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی و صنایع  ذیربط نسبت به تهیه و نصب تهویه مناسب در مدارس و دانشگاهها برای حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان کمک کنند.

انتهای پیام