رئیس اداره اصناف و تشکلهای صنفی سازمان صمت هرمزگان از  تسهیلات واحدهای صنفی تولیدی از محل تبصره 18در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، یوسف ذاکری گفت: با عنایت به فعالسازی فرآیند تسهیلات تبصره ۱۸ در سامانه بهین یاب با عنوان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال سال ۱۴۰۰واحدهای صنفی تولیدی می توانند نسبت به ثبت نام در سامانه بهین یاب در بخش مذکور اقدام نمایند. وی افزود: تسهیلات مذکور در قالب سرمایه ثابت و سرمایه گردش به واحدهای تولیدی صنفی تخصیص می یابدو  واحدهای موصوف می توانند با مراجعه به سامانه بهین  یاب و ثبت آمار تولید نسبت به ثبت تسهیلات مورد نظر اقدام کنند.

ذاکری عنوان داشت :  نرخ سود تسهیلات ۱۲ الی ۱۵ درصد پیشنهاد گردیده و بعد از انعقاد قرارداد با بانکهای متعاقبا اعلام می گرددکه در بخش سرمایه ثابت هر متقاضی تا سقف یکهزار میلیارد ریال و در بخش سرمایه درگردش تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال قابلیت ثبت درخواست در سامانه بهین یاب را دارند.

وی بیان داشت: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از متقاضیانی است که عمدتاً دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال باشند.

 رئیس اداره اصناف و تشکلهای صنفی سازمان صنعت،معدن وتجارت هرمزگان افزود: همچنین میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر بنگاه‏ اقتصادی، براساس نیاز واقعی بنگاه و تأیید کارگروه استانی خواهد بود. مدت زمان برای سرمایه در گردش یک سال و برای سرمایه ثابت ( دوره مشارکت و تنفس حداکثر ۲ سال و برای دوره بازپرداخت حداکثر ۵ سال) مجموعا حداکثر ۷ سال می باشد.

انتهای پیام