جلسه بررسی مشکلات گلخانه داران شهرستان رودان و تسهیل موانع صادرات محصولات کشاورزی با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،مهدی دوستی در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد استان هرمزگان در حوزه تولیدات محصولات گلخانه‌ای بر کیفیت بخشی به محصولات تولیدی تاکید کرد و گفت: در استان با توجه به شرایط خاص آب و هوایی، امکان ویژه‌ای برای ایجاد گلخانه و تولید محصولات کشاورزی وجود دارد.

دوستی با اشاره به سطح زیر کشت گلخانه‌ای در استان از عزم جدی برای حمایت از گلخانه داران از طریق اعطای تسهیلات برای تجهیز و مدرن سازی گلخانه‌ها خبرداد و افزود: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان هرمزگان، اعتبارات خوبی در حوزه تسهیلات جذب شده که آمادگی داریم در صورت ارائه طرح‌های خوب، تسهیلات لازم را برای احداث گلخانه در اختیار افراد متقاضی قرار دهیم.

وی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی به خصوص خارح از فصل استان هرمزگان به کشورهای مختلف از جمله روسیه، بر لزوم رعایت کامل پروتکل‌های صادراتی تاکید کرد و گفت: برای حفظ اعتبار محصولات کشاورزی ایران اسلامی، نیازمند رعایت کامل پروتکل‌های ویژه صادرات محصولات کشاورزی هستیم.

دوستی تصریح کرد: روسیه یکی از کشورهای هدف در حوزه صادرات محصولات کشاورزی است که محصول فلفل رودان به این کشور صادرات می‌شود از این رو نیاز است با تجهیز آزمایشگاه مرجع آزمایش کیفیت محصولات کشاورزی استان، ضمن رعایت مواد ذکر شده در پروتکل‌های صادراتی این کشور، روند صادرات محصولات برای کشاورزان هرمزگانی نیز تسریع شود از این رو  پیگیری می‌ شود با همکاری وزارت بهدا‌شت نسبت به تجهیز این آزمایشگاه اقدام شود.

وی همچنین بر لزوم توجه بر برندسازی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: در این زمینه نیازمند این مطلب هستیم که گلخانه داران استان تحت یک تشکل یا صنف قرار گیرند و برای اهداف مشترک، از برند خاص برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده کنند.

دوستی تاکید کرد: مشکلات به طور مشخص همراه با ارائه راهکار از طریق صنوف مربوطه باید پیگیری شود.

گفتنی است در این جلسه گلخانه داران نیز به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود در حوزه صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرده و از استاندار هرمزگان درخواست کردند نسبت به رفع این مشکلات همکاری کند.

در پایان مقرر شد طی جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی راهکاری برای رفع مشکل آزمایشگاه اتخاذ شود.

انتهای پیام