رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس برنامه های عید غدیر در شهر بندرعباس را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ؛ حامد رضوانی ضمن تبریک عید غدیر و دهه امامت و ولایت ، عنوان کرد : با توجه به اهمیت گرامیداشت اعیاد به خصوص عید غدیر که در احادیث و روایات توصیه فراوانی به آن شده ، این سازمان نیز تلاش دارد در بستر فضای مجازی برنامه هایی را برای تمام سنین برگزار کند.

وی با اشاره به احادیث و روایات درخصوص عید غدیر ، افزود : اهمیت عید غدیر را می توان از این حدیث امام صادق(ع) دانست که می فرمایند : «روز غدیر خم ، عید بزرگ خداست ، خدا پیامبرى مبعوث نکرده ، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان ، روز عهد و پایمان و در زمین ، روز پایمان محکم و حضور همگانى است».

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری بندرعباس تصریح کرد : در سال‌های گذشته برنامه‌هایی به صورت میدانی با مشارکت مردم برگزار می‌شد اما امسال با توجه به شیوع کرونا، محدودیت‌هایی برای اجرای برنامه‌های میدانی به وجود آمده که برنامه ها را بصورت مجازی برگزار می کنیم.

رضوانی ادامه داد: مسابقات نقاشی غدیر و ولایت ویژه کودکان و نوجوانان، روایت غدیر، ارسال فیلم از قصه خوانی پیرامون واقعه غدیر، تهیه کلیپ تصویری بازخوانی خطبه غدیر، مسابقه کلیپ تصویری و یا عکس عقد اخوت ویژه برادران با عنوان” شما با چه کسی عقد اخوت می بندید؟” از جمله برنامه هایی است که به صورت مجازی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا هفتم مردادماه سال جاری است، خاطرنشان کرد: تولید محتوا به صورت تصاویر،نماهنگ، تیزر و…، همکاری با بسیج هنرمندان، هیئت های مذهبی، مساجد،تشکل‌های مردمی، پایگاه‌های بسیج و قرارگاه های تحول محلات، تبلیغات محیطی و غیره، از دیگر برنامه های فرهنگی این سازمان در ایام غدیر است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: عصر روز پنجشنبه(هفته جاری) همزمان با روز عیدغدیر مراسمی در زیرپرچم با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شهرداری منطقه دو و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز برگزار می شود.