رئیس صمت هرمزگان در بیست و یکمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان دستورالعمل برگزاری جشنواره خرید شفاف را تشریح نمود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، خلیل قاسمی گفت: جشنواره خرید شفاف در راستای سیاست‌های اقتصادی مبنی‌ بر ثبات بازار و حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می باشد.

قاسمی مهمترین اهداف جشنواره خرید شفاف را ایجاد بستر رقابتی برای فعالیت زنجیره‌های تولید، تامین و توزیع، عرضه مناسب کالاهای اساسی، ضروری و پرمصرف سبد خانواربرشمرد.

وی افزود: عرضه کالا با قیمت مناسب و با رویکرد شفافیت اطلاعات قیمتی کالا، جلوگیری از شکست‌های بازار ناشی از انحصارات تقویت و حمایت از واحدهای تولیدی و شبکه توزیع پیشرو در اجرای درج قیمت تولیدکننده و جلوگیری از احتکار و ایجاد اطمینان در مصرف‌کنندگان از تامین و توزیع مکفی کالا از دیگر اهداف جشنواره خرید شفاف است.

قاسمی عنوان کرد: برگزارکنندگان این جشنواره شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های مجازی، اصناف، میادین میوه و تره بار و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم هستند که در دو دوره زمانی ۲۹ دی تا ۲۹ بهمن سال‌جاری و ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱زمانبندی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح قیمت تولید بر روی بسته بندی کالاهای مشمول اظهار داشت: یکی از پروژه هایی که در وزارت صمت در حال پیگیری است، درج قیمت تولید کننده و وارد کننده بر روی کالاست .

قاسمی زمان درج قیمت تولید کننده را در گروه اول از تاریخ ۲۷ آذر ماه اعلام کرد و افزود: این گروه شامل انواع آب میوه، آب معدنی ماء الشعیر، نوشابه گاز دار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت است.

وی بیان داشت:گروه دوم در تاریخ ۱۴ دی ماه شامل: انواع پودر لباسشویی، دستمال کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی و گروه سوم را در تاریخ ۱۹ دی ماه شامل کالاهای انواع لنت ترمز، فیلتر روغن،روغن موتور، محصولات شوینده، محصولات سلولزی، سس، رب کنسروها، ترشیجات و ماکارونی است.

شایان ذکر است: در بیست و یکمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان در راستای چگونگی ساماندهی وضعیت سیلندر گاز در شهرستان ها بحث و تبادل نظر گردید و دستوراتی از سوی معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری هرمزگان صادر گردید.

انتهای پیام