رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس از ارائه خدمات گسترده در سطح استان هرمزگان طی ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، دکتر فریده فخار ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سال نو و ایام ماه مبارک رمضان عنوان  کرد: در ایام تعطیلات نوروز تعداد ۵ هزار و۴۷۳  ویزیت پزشک عمومی در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی انجام و ارائه ۵۰ هزار و ۹۹۸ خدمات پزشک عمومی و خانواده  به بیش از ۱۵ هزار و ۳۸۶ نفر صورت گرفت که از این تعداد ۳۴۴ مورد ارجاع و ۹۷ مورد نیز ارجاع به سطح دو انجام شده است .

فخار افزود:  تعداد ۲ هزار و ۹۴۷  خدمات مامایی به بیش از ۲ هزار و ۱۸۹ مادر باردار و ۱۴۷ مورد پیگیری مادر باردار انجام شده است

وی ، مطرح کرد : در این ایام  ۷۸۸ خدمت دندانپزشکی  توسط دندانپزشکان ، ۴۰۸ مورد خدمات تغذیه توسط کارشناسان تغذیه ، ۵۲۹ خدمات سلامت روان نیز توسط کارشناسان روان صورت گرفته است.

وی افزود :  در مورد فعالیتهای بازرسی و نظارتی ۴۹ نفر از کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۲۲ تیم با استفاده از تجهیزات پرتابل اندازه گیری،  ۹ هزار و ۲۶۷ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه های آبرسانی، اماکن عمومی و مراکز بین راهی را مورد سنجش قرار دادند که در پی این بازدیدها ۵۱ متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی، ۳۴ مرکز پس از گذراندن مراحل قانونی، تعطیل و حدود به یک هزار و و پنجاه هشت کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی معدوم شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس، بیان داشت : در همین مدت ۴ هزار و ۶۲۲ مورد کلرسنجی سامانه های آبرسانی برای اطمینان از کیفیت آب آشامیدنی انجام شده است.

فخار خاطرنشان کرد : در مورد فعالیتهای آموزشی نیز با همت واحد آموزش و ارتقای سلامت با همکاری واحد بیماریها و بهداشت محیط  بیش از ۱۴هزار و ۶۵۰ مورد آموزش چهره به چهره انجام و بیش از ۱۸ هزار تراکت ، پمفلت  و پوستر در این ایام توزیع شده است.

همچنین در این ایام تعداد ۱۵۲ دور واکسن هاری به مراجعه کنندگان تزریق شده است. مادر باردار انجام شده است .

انتهای خبر /