رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از تشکیل پرونده قضایی برای رسیدگی به حادثه شکستگی لوله میعانات نفتی در رودخانه کُل در حوالی روستای گچین بندرعباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: در پی حادثه شکستگی لوله میعانات نفتی در رودخانه کُل در حوالی روستای گچین بندرعباس، دستور تشکیل پرونده قضایی برای بررسی دقیق موضوع و تعیین علل بروز این حادثه صادر شده است.

قهرمانی افزود: در این راستا به معاون دادستان مرکز استان هرمزگان مأموریت داده شده است این حادثه را به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار دهد و نتیجه را گزارش کند.

وی همچنین با بیان اینکه براساس این دستور، سازمان‌های متولی و دستگاه‌های ذی نفع در ایجاد این خط لوله، مکلف به جبران خسارت‌های زیست محیطی و آسیب‌های به وجود آمده شده اند، خاطر نشان کرد: بررسی‌ها به منظور تعیین میزان خسارات وارده و مقصران احتمالی ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ به دنبال وقوع سیل و ایجاد شکستگی در خط لوله میعانات نفتی در بستر رودخانه کُل در حوالی روستای گچین، علاوه بر انتشار بوی شدید گاز در مناطق وسیعی از غرب بندرعباس، بندرخمیر و جزیره قشم، بر اثر انتقال حجمی از میعانات نفتی به همراه گل و لای ناشی از سیلاب به دریا، در آب‌های شمال جزیره قشم آلودگی‌های نفتی ایجاد شده است.

انتهای پیام