معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان از تشکیل 91 پرونده تخلف عرضه لوازم خانگی توسط بازرسان این سازمان در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، عبدالرضا پیروی منش گفت: با توجه به تصمیمات جلسات کارگروه تنظیم بازار در راستای ساماندهی بازار لوازم خانگی در بخش تامین بازار و شفاف سازی قیمت، بازرسی از واحدهای  عرضه کننده، توسط بازرسان با جدیدت انجام می شود.

پیروی منش، افزود: بازرسان این سازمان در آبان ماه سالجاری بیش از ۲۱۰۰ مورد بازرسی از واحدهای توزیع و عرضه لوازم خانگی در استان بعمل آوردند که در این راستا منجر به تشکیل پرونده برای ۹۱ واحد متخلف شده است.

وی ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده متخلفان را بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلون ریال اعلام نمود و افزود: پرونده های تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی و صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان عنوان کرد: کلیه واحدهای تولیدی مکلفند نسبت به عرضه مستمر محصولات خود در سطح بازار اقدام نمایند و اگر اقدامی غیر از این صورت گیرد به منزله اخلال در نظام عرضه و تقاضا با هدف بازار سازی کاذب از طریق مجاری ذیربط قابل پیگیری بوده و با متخلفان برخورد می گردد.

پیروی منش اظهار داشت: شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت یا سایر تخلفات صنفی، مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت،معدن وتجارت استان هرمزگان گزارش نمایند.

انتهای پیام