رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: پیگیری طرح تفصیلی شهر بندرعباس و تصویب این طرح پس از ۳۰ سال از دستاوردهای شورای شهر بوده است.

به‌ گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز  ، فاطمه جراره   در جلسه گرامیداشت روز شوراها در صحن شورای اسلامی شهر بندرعباس با تبریک این روز خاطر نشان کرد : مسئله شوراها دارای اهمیت زیادی است، تاثیرگذاری نقش نمایندگان مردم در تصمیم گیری و نظارت بر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نشان دهنده نگاه ویژه امام راحل است که خواستند مدیریت شهر و روستا توسط مردم انجام شود.

جراره افزود: این نگاه ویژه در ۷ اصل قانون اساسی از جمله اصل ۱۰۰ و اصل ۱۰۶ که به نقش شوراها در اداره امور محلی پرداخته را می‌شود مشاهده کرد، در اصل ۱۰۰ قانون اساسی برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اجتماعی، عمرانی، اقتصادی و بهداشتی و فرهنگی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی، اداره هر روستا و شهر با نظارت شورا اتفاق بیفتد و نشان میدهد نقش نمایندگان مردم در پارلمان محلی با اهمیت است.

وی ، گفت: در یک سال و نیم گذشته از عمر شورای ششم که از آن به عنوان شورای جوان یاد می‌شود، شاهد شورایی پر کار و پر تلاش بودیم و همکاری لازم برای پیشرفت و توسعه شهر بندرعباس وجود دارد و آینده روشنی در توسعه این شهر دیده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: در این مدت بالغ بر ۷۶ جلسه رسمی و ۱۷۲ جلسه کمیسیون‌های تخصصی برگزار شده، در کمیسیون‌ها نیازمندیهای شهر بررسی و راهکارها ارائه شده است، بندرعباس یک شهر خاص و ویژه است که برای توسعه این شهر نیازمند اتحاد و همدلی تمام دستگاه‌ها هستیم.

جراره ، عنوان کرد : برای اینکه بتوانیم دغدغه‌های شهروندان در مباحث مختلف را پوشش دهیم نیازمند این انسجام و هماهنگی هستیم، در این مدت موضوعات بسیار خوبی مد نظر قرار گرفت از جمله این مباحث پیگیری طرح تفصیلی شهر بندرعباس بود این طرح پس از ۳۰ سال مصوب شد، شاهد کمبود در سرانه‌ها بودیم که با پیگیری صورت گرفته و تصویب این طرح این مشکلات از بین می‌رود.

 

وی ادامه داد: دیگر موضوع، بحث حریم ۶۰ متری است که یکی از دغدغه‌های شهروندان بود و با تصمیمات گرفته شده می‌توانیم شاهد تاثیرات خوبی در توسعه شهر بندرعباس باشیم، در حال حاضر به دنبال این هستین با یک برنامه چهار ساله شاهد پیشرفت شهر باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ، اظهار داشت : یکی از دغدغه‌های مهم بحث مدیریت یکپارچه شهری بود، که انتظار می‌رود در این خصوص نیز تدابیری از سوی مسئولان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به برخی درخواست‌های شورا از استاندار ، مطرح کرد : چند موضوع می‌تواند سبب توسعه و پیشرفت شهرها و روستاهای استان شود که مسئله پیگیری حق آلایندگی ۲ هزار میلیاردی یکی از این مسائل است، با تحقق این امر مردم شاهد تاثیر خوبی در حوزه فعالیت شوراها و شهرداری‌ها خواهند بود و شهرداری می‌تواند پروژه‌های ماندگاری را در شهر احداث کند.

 

جراره اظهار داشت: احداث و انجام پروژه‌های ماندگار شهری نیازمند بودجه کافی است این بودجه را می‌توان هر طریق درآمدهای پایدار همچون ارزش افزوده به دست آورد از این طریق هم می‌توان پروژه‌های بزرگ را در شهر طراحی و اجرا کرد.

وی اضافه کرد : از استاندار می‌خواهیم در حوزه تجهیز ماشین آلات از طریق گمرکات به شهرداری کمک شود اگر این اتفاق رخ دهد می‌توانیم خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهیم.

انتهای خبر /