بخش دوم جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان هرمزگان با محوریت بررسی مصوبات پیشنهادی شهرستان بندرعباس ، به ریاست مهدی دوستی برگزار شد و عدد مصوبات شوراهای اداری استان را به عدد ۱۰۰۰ نزدیک کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، استاندار هرمزگان در بخش دوم جلسه فوق العاده شورای اداری با اشاره به مصوبات سفرهای شهرستانی گفت : با توجه به اینکه دهه فجر را پیش‌ رو داریم بایست تمرکز بر روی تکمیل پروژه‌ها افزایش یابد چرا که تقریبا سررسید بیش از ۳۰۰ پروژه از مصوبات سفرهای شهرستانی در دهه فجر است و عملکرد معاونین ، فرمانداران و مدیران نیز با تحقق مصوبات ارزیابی خواهد شد.

وی با اشاره به بررسی ۲۵۶ مصوبه در جلسه ۹ ساعته شورای اداری امروز افزود : تقریبا کار اصلی مدیران از امروز به صورت جدی آغاز خواهد شد و از مردم ، نخبگان و رسانه‌ها هم می‌خواهیم نظارت خود را بر روند اجرایی‌شدن مصوبات تشدید کنند چرا که تحقق این مصوبات می‌تواند بخش بزرگی از مطالبات مردمی را محقق کند.

رئیس شورای اداری استان هرمزگان ، رویکرد مسئله محوری و کادرسازی را رویکرد دور جدید جلسات شورای اداری عنوان کرد و ادامه داد : جلسات آینده شورای اداری استان با تعیین ۱۲ مسئله مهم و باحضور نخبگان و دانشجویان برگزار می شود تا جوانان استان تجربیات لازم را برای گرفتن مسئولیت‌ها در آینده به دست بیاورند.

دوستی خاطرنشان‌ کرد : ساختار هرمی اداره جامعه از استاندار تا بخشدار و دهیار باید اصلاح شود و از این به بعد بخشداران نیز باید به استاندار پاسخگو باشند و این رویه باعث ایجاد انگیزه  در بخشداران خواهدشد و چه بسا افراد توانمندی نیز از این طریق شناسایی شوند.

استاندار هرمزگان با تاکید برانجام پروژه های آبرسانی مرکز استان گفت : لازم است عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای دهستان تازیان و گچین از خط آبشیرین‌کن خلیج‌فارس هر چه سریعتر آغاز شود و برای پایدارسازی و افزایش کیفیت آب شرب بخش قلعه‌قاضی هم ، با تامین اعتبار مناسب ، مخزن ۲۵۰۰ متر مکعبی در این منطقه تکمیل و یک چاه آب شرب جدید نیز وارد مدار می شود.

نماینده عالی دولت در استان ، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام معطل مانده از سال‌های گذشته را مهم دانسته و عنوان‌ کرد : تعلل در اجرای پروژه‌ها خسارت به بیت‌المال است و سد مخزنی زاکین یکی از طرح‌هایی است که چندین سال است عملیات اجرایی آن به اتمام نرسیده که مشروط به تعیین برنامه زمان‌بندی و تعهد به اتمام پروژه‌، اعتبارات تکمیل این طرح را به طور کامل تامین می کنیم‌.

مهدی دوستی با توجه به بارندگی‌های فصلی و حجم بالای روان‌آب‌ های استان عنوان کرد : لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های فصلی بویژه در بخش‌های تخت، شمیل و قلعه‌قاضی با کمک ماشین آلات سنگین راهسازی تعمیرشده آغاز شود و با قید فوریت برای استفاده بهینه از روان آب ها مطالعات جامع روان‌آب‌های استان انجام و طرح جامعی برای مهار و استفاده از این آب‌ها تدوین شود تا بر اساس این نقشه جامع ، محل مستعد ساخت سدها و سازه‌های آبخیزداری را در استان تعیین کنیم و با هدایت اعتبار مناسب به بخش آبخیزداری در سال جدید کار بزرگی را رقم بزنیم .

رئیس شورای اداری استان هرمزگان ، با اشاره به ظرفیت مهم تولید کابل دریایی در بندرعباس بر ایجاد شهرک صنعتی تخصصی تاکید‌کرد و در ادامه باتوجه به حجم بالای ترددها در محور منتهی به صنایع غرب، منظرآرایی و ساماندهی محور ورودی غربی بندر شهید رجایی به طول سه کیلومتر جزو مسائل مهم دانست.

وی همچنین دستوراتی برای اصلاح نواقص پل غیر همسطح، تعریض و بهسازی محور دهنو به قلعه‌قاضی صادر کرد و گفت : کاهش آسیب‌ها و سوانح جاده‌‌ای جز نکات مهم در این محور است و لازم است تا زمان عملیاتی شدن طرح ساماندهی با تامین روشنایی و انجام برخی اقدامات پیشگیرانه، ایمنی محور افزایش یابد.

گفتنی است در این بخش از نشست پروژه‌های حوزه های محیط زیست ، آبخیزداری ، آب ، برق ، انرژی ، کشاورزی ، راه ، مسکن و شهرکهای صنعتی را در چند دسته عمرانی مهم ، پیشران ، معطل و مطالبات مردمی بررسی کرد.

انتهای پیام