مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تعمیر شناورهای مسافری درکشتی سازی‌های داخلی و الحاق آنها به چرخه خدمات قبل از اوج سفر دریایی مورد توجه بوده از این رو با هماهنگی کارگاه‌های ساخت و تعمیر شناورهای مسافری این کار در کشتی سازی‌های داخلی به‌شکل اقساطی انجام خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، “حسین عباس‌نژاد” در خصوص مصوبات نشست معاون امور دریایی سازمان بنادر با تعاونی داران و مالکان شناورهای مسافری که در سالن جلسات بندر شهیدحقانی برگزار شد، اظهارداشت: درخواست مالکان شناورهای مسافری حول سه محور ارائه تسهیلات جهت خرید، تعمیر و نوسازی ناوگان و همچنین اصلاح قیمت بلیط و نیز پرداخت یارانه سفر برای افراد مشمول از سوی دستگاه‌های دولتی مطرح شد .

عباس نژاد ، افزود : در این نشست هماهنگی‌هایی صورت گرفت که تا یکماه آینده سازوکارهایی ایجاد شود که سازندگان داخلی به‌صورت اقساطی تعمیرات مورد نظر شناورها را با قیمت مناسب انجام دهند.

وی این کار را اقدامی مهم در راستای سرعت بخشی و الحاق شناورها به ناوگان مسافری تا قبل از رسیدن به اوج  سفرهای دریایی دراستان هرمزگان دانست.

این مسئول  از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست به ارائه یک طرح مناسب جهت ساخت شناورها با استانداردهای لازم و قیمت مناسب اشاره کرد و گفت: آنچه مدنظر است شناورسازان داخلی با امکانات موجود نسبت به ساخت شناورهای مسافری باقیمت مناسب اقدام نموده به گونه‌ای که خریداران نیز توان بازپرداخت آن را از محل تسهیلات وجوه داشته باشند.

 عباس‌نژاد، در خصوص درخواست دیگر مالکان مبنی بر افزایش نرخ بلیط شناورها نیز گفت: دستورالعمل مصوب شورای عالی هماهنگی‌ ترابری کشور لازم است فعال شود و در این راستا  همه مسؤولان  و دستگاهای دولتی و مناطق آزاد و دانشگاه نیز حمایت و مشارکت‌ داشته باشند تا خللی در امر خدمات رسانی به وجود نیاید .

وی در این رابطه عنوان کرد : مالکان شناورها نباید متحمل هزینه‌های مترتب از یارانه‌های بلیط افراد مشمول شوند و باید سازوکاری ترسیم شود تا این یارانه توسط بخش های دولتی صورت پذیرد  .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطر نشان کرد: ترسیم این سازوکار ضمن جلوگیری و مرتفع کردن دغدغه مالکان از تحمیل هزینه‌های مترتب از یارانه، مالکان این هزینه‌ها را برای تعمیر و رفع مشکلات فنی شناورها و همچنین پرداخت حقوق و مزایای خدمه صرف کنند.

انتهای پیام