معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا کنون، ۲۲ فروند انواع شناور در محوطه تعمیراتی اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تعمیر اساسی گردیده و درحال بازسازی هستند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،محمدرضا پور رجبی اظهار داشت: درحال حاضر ۲۲ فروند انواع شناور با استفاده از توانمندی های صنعت داخلی در محوطه تعمیراتی اداره کل در حال تعمیر هستند که از این تعداد، یک فروند کشتی لایروب در یارد کشتی سازی در مراحل پایانی تعمیرات قرار دارد.

پور رجبی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در سرسره و محوطه تعمیراتی بندر شهید رجایی برای تعمیرات انواع شناورهای خدمات دریایی از تمامی استان‌ها بیان داشت: هشت فروند انواع یدک کش متعلق به بنادر بوشهر و چابهار و بندر شهید رجایی می باشد که شش فروند آن به اتمام رسیده و ۲ فروند نیز درحال بازسازی است.

وی ادامه داد: از انواع شناورهای در دست تعمیر، هفت فروند انواع شناور تجسس و نجات تندرو را شامل می شود که پنج فروند آن تعمیر شده و ۲ فروند درحال تعمیر می باشد.

پوررجبی در این رابطه به تعمیر یدک کش سهراب اشاره کرد و بیان داشت: این یدک کش که ۲۸ بهمن ماه جهت انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی و انجام بازدیدهای دوره ای رده بندی از آب گیری(داکینگ) و بر روی سرسره تعمیراتی اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی مستقر شده، از نوع یدک کش هایی با سیستم رانش ( زد _درایو)  بوده و قادر است در زمان عملیات به تمام نقاط نیرو وارد نماید.

به گفته وی، یدک کش سهراب دارای ۳۰ متر طول، ۱۰ متر عرض، حدود ۳,۵ متر آبخور بوده و قدرت سیستم رانش آن حدود سه هزار اسب بخار می باشد.

پور رجبی در ادامه در خصوص شناورهای تعمیرشده نیز گفت: ۲ فروند شناور تندرو راهنمابر تعمیر اساسی زیرآبی شده و کار تعمیر ۲ فروند شناور چندمنظوره مولتی کت به اتمام رسیده و وارد چرخه عملیات شده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: سه فروند قایق گشت گارد از آب گیری و تعمیرات زیرآبی آن انجام گرفته و تعمیرات اساسی یک فروند بارج نیز بعد از انجام تعمیرات و تغییر کاربری و قابلیت افزایی به اتمام رسیده است.

پوررجبی اضافه کرد: در همین راستا چهار دستگاه دیزل ژنراتور و ۲ دستگاه موتور لایروبی تعمیرات لازم انجام و ۲ دستگاه موتور رانش مولتی کت ها نیز تعمیر اساسی شده است.

شایان ذکر است، سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی توان استقرار انواع شناور از قبیل یدک‌کش، لندینگ‌کرافت، بارج و شناور با طول ۷۰ متر، ۱۵ متر عرض و آبخور پنج متر برای تعمیرات انواع لایروب‌ها و شناورهای صیادی را داراست.

انتهای پیام