استاندار هرمزگان گفت: فرصت‌ها و مشوق های سرمایه‌گذاری در هرمزگان در قالب بسته و کیف سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،مهدی دوستی در نشست ویدئو کنفرانس با معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای افزایش جذب سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان، عنوان کرد: هرمزگان از قطب‌های ویژه اقتصادی در کشور است که بسیاری از سرمایه‌گذاران از کشورهای مختلف، علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این استان هستند.

دوستی ادامه داد: با هدف تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری در هرمزگان، نواحی سرمایه‌گذاری در این استان تعیین شده که تمامی مجوزهای مورد نیاز جهت سرمایه‌گذاری در این نواحی در زمینه‌های مختلف از جمله معادن، شیلات، آبزی پروری، صنعت و کشاورزی اخذ شده است تا اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری به سرعت آغاز شود.

وی افزود: احصا و معرفی فرصت‌ها و مشوق های سرمایه‌گذاری در استان، از دیگر اقدامات در حال انجام در این زمینه در هرمزگان است که در قالب کیف و بسته سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

دوستی همچنین خواستار تشکیل کارگروه مشترک میان استانداری هرمزگان و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی کشور در راستای کمک به توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در این استان شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در این نشست، بر کمک سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به تهیه طرح‌های سرمایه‌گذاری، معرفی مناسب پروژه‌ها به سرمایه‌گذاران، ارائه تضمین های سرمایه‌گذاری، تامین مالی پروژه‌ها و تسهیل صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در هرمزگان، تاکید کرد.

علی فکری با تشکر و قدردانی از توجه ویژه دوستی به جذب سرمایه‌گذاری و برگزاری این نشست، بیان داشت: هرمزگان به عنوان نخستین استان در کشور، چنین نشستی را در زمینه سرمایه‌گذاری برگزار کرده است که در این راستا استان پیشگام در کشور محسوب می‌شود و می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد. انتهای پیام