نفت‌کش سنان پس از انجام عملیات تعمیرات اساسی (SANAN) از حوض خشک ایزوایکو خارج و به ناوگان بزرگ شرکت ملی نفت‌کش ایران پیوست.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، این نفت‌کش با طول ۲۷۴ متر، عرض ۴۸، ارتفاع ۲۱٫۵ متر و وزن ۱۰۰ هزار تن یکی از نفت‌کش های شرکت ملی نفت‌کش ایران است که جهت انجام تعمیرات دوره‌ای در حوض خشک شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران از آب‌گیری شد.

رنگ و سند بلاست، اورهال موتور اصلی، ژنراتورها، الکتروموتورها ، وینچ ها، جرثقیلها،  ولوو و  پمپ ها ، تعویض ورق  ، لوله کشی و تمیزکاری مخازن از عمده تعمیراتی است که بر روی این شناور انجام شد.

گفتنی است؛ تمامی مراحل تعمیرات این شناور در ایزوایکو و به دست متخصصان داخلی و مدت زمان ۲۵ روز به انجام رسید که موجب صرفه جویی یک میلیون دلاری ارز گردید.

سال گذشته برای اولین بار تعمیرات این سایز از شناور در کشور و در مجموعه‌ی ایزوایکو به انجام رسید تا نمود عینی خودباوری و اعتماد به نیروهای داخلی، خودکفایی در صنعت کشتی‌سازی و صنایع فراساحلی باشد.

حوزه ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، ایزوایکو با وسعت ۱۱۰۰ هکتار بزرگ‌ترین زیرساخت دریایی کشور محسوب می‌شود و با بهره‌گیری از کارگاه‌های منحصربه‌فرد و نیروی انسانی متخصص توانایی طراحی، ساخت و تعمیر هر سایز شناور و سازه‌ی فراساحلی را دارد.