با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری بندرعباس و دانشگاه هرمزگان، گامی دیگر در راستای تحقق اهداف شهر خلاق برداشته شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، شهردار بندرعباس در نشست امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: پیوستن به شبکه جهانی شهر های خلاق فرصتی برای بیان توانمندی‌های شهر بندرعباس در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی است.

عباس امینی‌زاده،افزود:صنایع دستی و آیین های سنتی، حوزه ای است که شهروندان بندرعباس و کار آفرینان به خوبی با آن آشنا هستند و آن را به عنوان زمینه ای برای توسعه فرهنگی و اقتصادی می‌دانند.

وی ادامه داد: بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به ویژه دانشگاه هرمزگان به عنوان دانشگاه مادر استان، می‌تواند توسعه پایدار شهری را شتاب بخشد و در حوزه گسترش صنایع دستی و آیین‌های سنتی شهر خلاق، یاری‌گر شهرداری، کارآفرینان و تولید کنندگان این حوزه باشد.

رییس دانشگاه هرمزگان در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، هدف از امضای تفاهم‌نامه با شهرداری بندرعباس را گسترش همکاری در زمینه های علمی، پژوهشی، آموزشی و فناوری موضوع شهر خلاق عنوان کرد.

علی اکبر شیخی فینی،افزود: با در نظر گرفتن امکانات دانشگاه هرمزگان و شهرداری بندرعباس، نسبت به هماهنگی و همکاری در اجرای پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی با موضوع صنایع دستی و آیین های سنتی، برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای توانمندسازی و مهارت افزایی کارآفرینان صنایع دستی و استفاده متقابل از ظرفیت‌های موجود اقدام می‌شود.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس، امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری و دانشگاه هرمزگان را گامی بلند و عملی برای تحقق اهداف شهر خلاق دانست و بر استمرار اینگونه همکاری ها تأکید کرد.

احمد پایدار افزود: راه اندازی بازار های مجازی و دائم صنایع دستی بندرعباس، مراکز سه گانه آموزشی، مقالات و پژوهش ها با موضوع شهر خلاق، حمایت از دانشجویان و برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های بین‌المللی صنایع دستی و آیین های سنتی از جمله اقدامات مناطق و سازمان های شهرداری بندرعباس است که در دست اقدام است.

اضافه می‌شود، در ادامه این نشست تعدادی از اعضای هئیت علمی دانشگاه هرمزگان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون زمینه‌های گسترش همکاری میان دانشگاه هرمزگان و شهرداری بندرعباس پرداختند.