با حضور استاندار هرمزگان تفاهم نامه سه جانبه حمایت از کودکان یتیم و محسنین استان هرمزگان امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، با حضور مهدی دوستی ، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان و مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان، تفاهم نامه سه جانبه‌ای برای حمایت از کودکان یتیم و محسنین این استان منعقد شد.

دوستی در این مراسم با تقدیر از گام‌های مثبت شرکت فولاد هرمزگان در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، این شرکت را در امور خیر پیشگام توصیف کرد.

وی افزود: مدیرعامل شرکت فولاد در حوزه امور خیر و کمک به مردم استان روحیه خوبی دارند و همواره آغازگر حرکت‌های خیر هستند، اکنون نیز هدف گذاری درستی دارد و به کمک فرزندان یتیم و خانواده‌های کم بضاعت آمده که قابل تقدیر است.

دوستی گفت: وفاق خوبی در استان هرمزگان ‌شاهد هستیم و صنایع مختلف در حوزه‌های زیادی از جمله حل مشکل فاضلاب، احداث مدرسه و بیمارستان و کمک به ایتام و محسنین ورود کرده‌اند و پای کار هستند.

وی تصریح کرد: در خصوص صنایعی که کمک‌های مختلف برای رفع و کاهش مشکلات مردم انجام می‌دهند ما نیز به آنها کمک خواهیم کرد و امور مرتبط با فعالیت‌های آنها تسریع خواهد شد به همین سبب برخی ویژگی‌ها در تسریع ترخیص کالاهای این صنایع در نظر گرفته‌ایم.

در این مراسم مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان نیز گفت: با پیگیری استاندار هرمزگان و درخواست مهندس دوستی از شرکت فولاد مبنی بر حمایت بیشتر از ایتام و محسنین این استان و با پیگیری انجام شده از این ماه ۵ هزار یتیم این استان تحت پوشش شرکت فولاد قرار می‌گیرند.

معروفخانی افزود: این تفاهم نامه در هیئت مدیره به تصویب رسیده است و در سال آینده نیز به دنبال افزایش رقم پرداختی به ایتام خواهیم بود.

وی گفت: در یک تفاهم نامه دیگر نیز که با بانک رسالت منعقد شده از محل گردش حساب شرکت فولاد هرمزگان در این بانک ماهانه به ۱۰۰ نفر در شهرستان بشاگرد تسهیلات ایجاد مشاغل خانگی با سود ۲ درصد اعطا خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان نیز در این مراسم با بیان اینکه نرخ سرانه پرداختی در کشور به فرزندان یتیم و محسنین ۷۰۰ هزار تومان است گفت: در استان هرمزگان این رقم برای فرزندان یتیم ۴۵۰ هزار تومان و برای محسنین ۲۸۰ هزار تومان است که امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی استان ما نیز به سرانه کشوری برسیم.

گفتنی است طی تفاهم نامه منعقد شده، شرکت فولاد هرمزگان متعهد شده است به ۵ هزار فرزند یتیم و محسنین در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی جهت مشارکت در پویش ایران مهربان با هدف اکرام و حمایت از کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان هرمزگان کمک مالی انجام دهد.

انتهای پیام