رییس اتاق بازرگانی بندرعباس، با ارسال نامه ای به استاندار هرمزگان، رییس اتاق ایران و مسئولان مربوطه خواستار تسهیل و رفع مشکلات موجود بر سر راه صادرات محصول گوجه فرنگی کشاورزان هرمزگانی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، محمدرضا صفا  با اشاره به ظرفیت محصول گوجه فرنگی زمستانه هرمزگان و بازار پسندی آن در کشور روسیه اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل تعلل و وجود اشکال در فرآیندها و مسیر صادراتی این محصول دچار مشکلاتی هستیم که در پی رفع آن با رایزنی با اتاق ایران بر آمدیم.

وی با بیان اینکه به طور میانگین محموله های حاوی گوجه فرنگی در مرز آستارا ۱۴ روز معطل می ماند، یادآور شد: انتظار ما بر این است که ۳۰ دستگاه کامیون از ۱۳۰ دستگاه مربوط به صادرات سیب و کیوی و گوجه فرنگی، به طور انحصاری به محصول گوجه فرنگی استان اختصاص یابد تا معطلی ها در مرز به کمترین حد ممکن تقلیل یابد.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس، گفت: با توجه به فسادپذیری گوجه فرنگی و ارزآوری این محصول امور مربوط به خروج و صادرات گوجه فرنگی باید نسبت به محصولاتی همچون سیب و کیوی در اولویت قرار گیرد.

صفا ادامه داد:  مدت زمان لازم برای ارسال محصول از جنوب تا مرزهای صادراتی و معطل ماندن آن در مرز سبب کاهش محسوس کیفیت محصول و نارضایتی مصرف کننده می شود که در مجموع در دراز مدت به زیان اعتبار تولیدی کشور است پس باید همه دست به دست هم دهیم و اینگونه مشکلات را رفع نماییم.

وی تصریح کرد: می توان با تدبیر و درایت بیشتر و اولویت بندی صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای هدف جلو ضرر و زیان کشاورزان زحمتکش در اقصی نقاط کشور به ویژه هرمزگان را گرفت و امید است مسوولان در این زمینه تدابیر ویژه ای بیاندیشند.