مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت : تمام اماکن اقامتی و ‌رفاهی سازمان‌ها ، ادارات ، صنایع و شرکت‌های دولتی و ‌خصوصی باید تحت کنترل و نظارت الزامات باشند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد محسنی گفت : بر اساس آیین‌نامه ایجاد ، اصلاح ، تکمیل ، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آن‌ها ، دستگاه‌های اجرایی که مالک مراکز اقامتی یا هتل هستند برای استمرار اداره و بهره‌برداری آن‌ها باید از وزارت میراث‌ فرهنگی و گردشگری مجوز دریافت کنند.

محسنی با اشاره به اینکه این مراکز باید خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران اداری ارائه دهند، افزود: در همین راستا مراکز اقامتی تحت تملک دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید ساماندهی شوند و مجوز ارائه خدمات و بهره‌برداری از این اداره‌کل دریافت کنند.

وی ادامه داد: با دریافت مجوز بهره‌برداری این اماکن اقامتی از اداره‌کل، نظارت بر این اماکن انجام می‌شود و بر اساس استانداردهای وزارت میراث‌فرهنگی درجه‌بندی و ارزیابی خواهند شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: سامان بخشی به این مراکز قطعاً باعث کاهش چالش‌های ایمنی و جرائم شخصی املاک هم‌جوار است و رعایت الزامات حاکم بر مرکز، وحدت پیدا می‌کند.

محسنی بیان کرد : برای ساماندهی این مراکز به‌خصوص مهمانسراهای موجود در استان که بدون نظارت بهره‌برداری می‌شوند یک مهلت زمانی تعیین می‌شود که سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها مکلف به تبعیت از الزامات قانونی ابلاغی از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان هستند.

انتهای خبر /