استاندار هرمزگان در شورای آموزش و پرورش استان ، تمرکز بر تامین امکانات رفاهی معلمان و تسریع در ساماندهی یا تشکیل تعاونی مسکن معلمان را ضروری دانست و بر ایمنی همه جانبه مدارس و ایجاد فضای جدید کلاس های درس تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فعالیت هنرستان های جوار پالایشگاه ها و صنایع را تحولی در سیستم آموزشی و مهارت اندوزی فرزندان هرمزگان دانست و از شروع به کار هنرستان های تخصصی خبر داد.

وی تربیت نیروی متخصص بومی ، متناسب با صنایع فعال در استان را مهم برشمرد و افزود : توسعه صنایع متوسط در تکمیل زنجیره ارزش مواد تولیدی در استان، نیازمند نیروی انسانی ماهر و بومی است و هنرستان  تخصصی مکاترونیک و ماشین افزار در حوزه نفت و انرژی؛ هنرستان متالوژی و صنایع شیمیایی در بخش فولاد؛ هنرستان بهیاری در حوزه سلامت ؛ هنرستان معدن بندرخمیر و شیلات و آبزیان سیریک نیز با همین هدف راه اندازی و تجهیز شده اند و همزمان با سال تحصیلی جدید کار خود را آغاز می کنند.

استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر آماده سازی کامل مدارس عنوان کرد: نوسازی کلاس ها و تجهیزات همچنین تامین زیرساخت های آب؛ برق و ایمنی  مدارس باید کامل باشند تا بعد از دوسال آموزش غیرحضوری، معلمان و دانش آموزان در فضایی مناسب کار خود را شروع کنند.

دوستی انظباط و قانون مداری را در ساختار آموزشی ضروری خواند و ادامه داد: حضور تمام وقت معلمان و دانش آموزان در کلاس بسیارمهم است و باید با نظارت جدی همراه باشد.

در این جلسه راهکارهای رفع مسائل و مشکلات معلمان و مدارس دولتی و غیردولتی بررسی و تصمیم گیری لازم انجام شد.

انتهای پیام