رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان در هفتادو پنجمین شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی استان هرمزگان ، تناقض قوانین و مقررات در سرزمین اصلی و مناطق آزاد را باعث بروز مشکلاتی برای فعالان حوزه تولید ماهی در قفس در جزیره قشم خواند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهرداد بازرگان از دیگر مشکلات پرورش دهندگان میگو و ماهی در قفس در زمانی است که بخواهند تولیدات شان را وارد سرزمین اصلی کنند که در مبادی گمرکی از آنها مالیات بر ارزش افزوده مطالبه می شود، اشاره کرد .

بازرگان ، تشریح کرد : حسب فصل سوم ماده۹ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده (مصوب ۲۰/۰۳/۱۴۰۰) آبزیان جزء گروه کالایی ۲ محسوب می شوند و بر اساس تبصره یک جزء۱۷ بند الف ماده ۹ مشمول معافیت از مالیات بر ارزش افزوده است  این در حالیست که  گمرک محصولات شیلاتی را در گروه ۵ قرار داده (انواع گوشت و فرآورده های گوشتی) و مشمول مالیات برارزش افزوده دانسته است .

وی ، تصریح کرد  : با همراهی دادستانی مشکل تا حدودی برطرف شده است، اما بطور کامل برطرف نشده است و تقاضای رفع اساسی این مشکل و دغدغه را داریم .

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای کارخانجات پودر ماهی در استان ، عنوان کرد : بر اساس بخشنامه ای که اخیرا شرکت نفت صادر کرده است، کارخانجات پودر ماهی موظف به پرداخت مابه التفاوت قیمت سوخت از فروردین تا اسفند سال جاری هستند که این بخشنامه عطف به ماسبق باعث ایجاد مشکل برای کارخانجات شده است و از طرفی دیگر این افزایش قیمت سوخت هم نامعقول است و خواستار تجدید نظر هستیم.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای خبر /