معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، با اشاره به اهمیت حفظ ذخایر تمامی گونه های آبزیان گفت: تورهاي منوفلامنت (تورهاي پلاستيكي و بسيار نازك نامرئي) تهدیدی جدی برای ذخایر آبزیان چه خوارکی و چه غیر خوارکی است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، ابراهیم عالی زاده  با بیان اینکه این تورهای تک رشته که به راحتی در آب توسط آبزیان دیده نمی شوند موجب خسارات جبران ناپذیری به ذخایر آبزیان می شوندگفت:تورهای منوفلامنت اکثراً توسط صیادان غیر مجاز معمولا به دلیل ارزانی و همچنین توانایی بالای صید مورد استفاده قرار میگیرند.

وی تصریح کرد: این تورهای تک رشته ای و پلاستیکی به دلیل ارزان بودن پس از پاره یا بلا استفاده شدن در آب رها می شوند و با شناور بودن موجب به دام افتادن و مرگ سخت آبزیان می شوند.

 عالی زاده افزود: تورهای منوفلامنت که اغلب در قایق های غیر مجاز  استفاده می شود پس از سرگردان شدن در آب با به دام انداختن و مرگ آبزیان موجب فاسد شدن آنها در دریا می شود و آلودگی های جبران ناپذیری را به وجود می آورد.

 معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با بیان اینکه استفاده از این تورها به دلیل مشکلات عدیده ایی که برای آبزیان به وجود می آورند از مدت ها پیش ممنوع شده است گفت: متاسفانه به دلیل ارزانی این تورها و آزاد بودن خرید فروش آنها متاسفانه شاهد استفاده از این تورها هستیم.

وی گفت:  ارزانی و راحتی تهیه این تورها از مشکلات و موانع اصلی برخورد با استفاده کنندگان این تورهاست که لازمه مرتفع سازی این مشکل منع قانونی خرید و فروش آنها در استان است.