مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در اولین روز از هفته کارگر ، از توزیع 2 هزار بسته اقلام بهداشتی بین کارگران ساختمانی بندرعباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز،با توجه به شیوع ویروس کرونا و با هدف کمک به سلامت کارگران ساختمانی در مقابل این ویروس، در اولین روز از گرامیداشت هفته کار و کارگر، با حضور مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان و رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان، ۲ هزار بسته اقلام بهداشتی بین کارگران ساختمانی بندرعباس توزیع شد.

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با حضور در جمع کارگران با آنان گفت و گو کرد و برخی از مشکلات آنها بررسی شد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی در خصوص اقدامات انجام شده انجمن برای ساماندهی کارگران ساختمانی در استان گفت:  بهمن ماه ۱۳۹۶ با برگزاری اولین مجمع کارگری و استاد کاری، انجمن صنفی کارگران و استادکاران بندرعباس جهت بررسی و حل مشکلات کارگران و استادکاران ساختمانی ایجاد شد.

 ” ایوب مرادی” افزود: با توجه به اولویت بندی مشکلات کارگران و استادکاران ساختمانی، کارهای بیمه کارگران  و استادکاران ساختمانی را پیگیر و در این راستا پس از رایزنی با اداره کل فنی حرفه‌ای و تامین اجتماعی، افراد مشغول در این حرفه جهت اخذ کارت مهارت و امور بیمه ای معرفی شدند.

وی اضافه کرد : تشکیل کمیته حل اختلاف بین کارگر و کارفرما، تشکیل تعاونی  مصرف و مسکن کارگران  و استاد کاران با همکاری اداره کل تعاون و کار، تشکیل کانون انجمن کارگران ساختمانی و راه اندازی سایت کارگران ساختمانی به منظور طبقه بندی اطلاعات کارگران و استادکاران را از دیگر اقدامات  انجمن صنفی کارگران ساختمانی ذکر کرد.

وی گفت: با رایزنی دستگاههای مرتبط در صدد هستیم که ایستگاههای ساماندهی برای کارگران ساختمانی و موقت ایجاد کنیم که در این زمینه نیازمند همکاری هستیم.