مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از توزیع 30هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در هرمزگان خبر داد .

 به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، سیدمحمدنور موسوی در دومین نشست هماهنگی هفته منابع طبیعی گفت: طی هفته منابع طبیعی که هر ساله از ۱۵ اسفندماه به مدت یک هفته برگزار می شود ۳۰هزار اصله نهال تزیینی و جنگلی در سراسر استان غرس می شود.

موسوی افزود: درختکاری سنت حسنه و دیرینه نیاکان و ائمه اطهار بوده و از آنجایی که فرهنگ منابع طبیعی باید به معراف عمومی تبدیل شود هر ساله همزمان با سراسر کشور در هرمزگان به رسم دیرینه روز ۱۵ اسفندماه نهالکاری انجام می شود.

وی گفت: جنگل‌های دست کاشت و طبیعی را باید حفظ و غنی و مشکلات آن از جمله آفات، بیماری‌ها و حریق را کنترل کنیم تا این سرمایه حفظ شود.

موسوی افزود: از سوی دیگر باید فضای سبز را اعم از پوشش گیاهی از جمله مرتعی و جنگلی توسعه دهیم که البته نماد بارز پوشش گیاهی درخت است.

وی حفظ خاک و آب را نیز در پوشش گیاهی بسیار مهم خواند و گفت: برنامه‌های متنوعی در طول هفته منابع طبیعی پیش بینی شده است که با حضور مردم ومسئولان و همیاران طبیعت این برنامه ها اجرایی خواهدشد.

مدیرکل منابع طبیعی وابخیزداری هرمزگان گفت: با اشاره به شرایط ناشی از شیوع کرونا و برگزاری نمادین درختکاری، اضافه کرد: در هفته منابع طبیعی درختکاری در همه شهرستان ها توسط شهرداری ها و ادارات و مدارس وتشکلهای مردم نهاد در ادامه پویش همگانی هر شهید هزار بذر  و نهال و هر هرمزگانی یک نهال انجام می شود.

انتهای پیام