جلسه توسعه زیر بنایی جزیره هرمز به ریاست استاندار هرمزگان و مدیران دستگاههای اجرایی در جزیره هرمز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،استاندار هرمزگان در این نشست با تاکید بر اتخاذ تصمیمات مهم برای کاهش مشکلات و مسائل جزیره هرمز، از عزم جدی استانداری برای حضور در تمامی بخش‌ها و احصا مشکلات و تصمیم گیری جامع برای حل این مشکلات و بهره‌برداری از پتانسیل‌های مناطق مختلف استان خبرداد.

رئیس سازمان صمت هرمزگان نیز افزود: در این نشست مقررشد مصالح برای ایجاد جاده های دسترسی و رینگ دور جزیره هرمز توسط سازمان صمت تامین و جهت احداث این پروژه به اداره راه و شهرسازی تحویل گردد.

خلیل قاسمی دیگر مصوبات این نشست را رفع مشکل رونق بازارچه ملوانی هرمز و فعالیت ورود شناورهای هرمز برشمرد و افزود: در این خصوص مقرر گردید ورود و توزیع کلیه کالاهای ملوانی از جزیره هرمز به سایر نقاط استان با ارایه فاکتور فروش بازارچه ملوانی هرمز بلامانع باشد.

قاسمی در ادامه به توسعه بازارچه ملوانی هرمز پرداخت و افزود: موضوع صدور مجوز فعالیت پیله وری به جزیره هرمز و اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۱۲ آیین نامه ساماندهی مبادلات مرزی از دیگر موارد مهم در این نشست بود.

وی در پایان ضمن اشاره به ایجاد نمایندگی اتاق اصناف برای ساماندهی صنوف در این جزیره، اظهار داشت: بازارچه های ملوانی را می توان بعنوان یک ظرفیت برای توسعه بخش بازرگانی برشمرد.

انتهای پیام