سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از توقيف 1 فروند لنج و 1 فروند قايق فاقد هويت توسط یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و در آبهای شرق استان(سیریک و جاسک) پیرو شکایت و نارضایتی صیادان شهرستان سیریک مبنی بر صید غیرمجاز پرساین توسط شناورهای متخلف و تاکیدات مدیرکل شیلات استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سروان مهرداد رامش جان با اشاره به گشت این یگان با یک فروند شناور نیمه سنگین (مرصاد) و دو فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاظی دریایی شرق استان در راستای حفاظت از منابع آبزیان گفت : این یگان در حین گشت‌زنی بطور مستمر و مداوم در منطقه خور آذینی به ۱ فروند قایق ۲۰۰اسب بخار فاقد هویت و سرنشین برخورد و در بازرسی از شناور مذکور تعداد ۱دستگاه تور پرساین غیر مجاز و۱ جفت تخته ترال به همراه تور مربوطه کشف و بلافاصله توقیف شد.

رامش جان افزود: همچنین نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در پی گشت خودرویی در منطقه جاسک و در منطقه اسکله اداره بندر به ۱ فروند لنج فاقد هویت همراه با ۲طاقه تور منوفلامنت غیرمجاز برخورد و توقیف کردند.

وی تصریح کرد : شناورها و ادوات مکشوفه توقیف، به پایگاه دلالت و در این راستا پرونده تشکیل و جهت برخورد و سیر مراحل قانونی به مرجع محترم قضایی ارجاع و در حال رسیدگی و اقدام لازم است.

سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در پایان گفت : شماره تلفن ستاد یگان استان ۰۷۶۳۳۳۳۱۴۳۴ آماده دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و خدمات رفاهی به جامعه صیادی است.

پایان خبر /