رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک شناور حامل ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس توقیف شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: به دستور رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان، رزمندگان ناوتیپ ۴۱۲ ذوالفقار منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

قهرمانی با بیان اینکه سرنشینان این شناور قصد سوخت رسانی به کشتی های خارجی را داشتند، خاطرنشان کرد: در بازرسی از شناور مذکور ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی همچنین با اشاره به دستگیری ۷ نفر در این رابطه بیان داشت: مرتکبان قاچاق سازمان‌یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند و در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناور دخیل در امر قاچاق نیز به‌نفع دولت ضبط خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: سوخت های کشف شده از شناور مذکور هم طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی بر می‌گردد.

انتهای خبر