رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف ۲ فروند شناور حامل ۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: به دستور رئیس حوزه قضایی پارسیان، نیروهای ناوتیپ ۴۱۲ ذوالفقار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در این شهرستان، پس از شناسایی ۲ فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب های خلیج فارس، نسبت به توقیف آنها اقدام کردند.

قهرمانی تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله‌های سوخت را به کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل کنند که خوشبختانه با رصد اطلاعاتی و در عملیات منسجم تفنگداران دریایی، شناورهای مورد نظر، شناسایی و توقیف شدند.

 وی در ادامه افزود: مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت از اولویت‌های مهم و مورد پیگیری مستمر دادگستری هرمزگان در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است و این مهم با تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت و از طریق کارآمدسازی نظارت‌ها و تشدید برخورد با متخلفین توسط دستگاه قضایی استان پیگیری می شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نهاد‌های مردمی و دیده‌بانان پیشگیری به منظور مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی،خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت قاچاقچیان سوخت از طریق مراجعه به سامانه سجام به آدرس اینترنتی Sajam.scpd.ir مراتب را به قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت استان هرمزگان اطلاع دهند.

انتهای پیام