فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان باتاکید بر حضور پررنگ و تاثیر گذار این یگان در دریا و سواحل هرمزگان، از توقیف 190 فروند شناور متخلف و بی هویت توسط یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان در هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، سرهنگ محمد حسن آزادی با بیان اینکه هرمزگان گسترده ترین استان و باطول بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی با جزایر ۱۴ گانه  کشور است افزود: استان هرمزگان دارای ۲۲بندر صیادی و موج شکن  و ۳۹ مرکز تخلیه صید،برخورداری از  چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی و بالغ بر ۳۲ هزار نفر صیاد  که از طریق صید و صیادی امرار معاش می نمایند و مهمترین وظیفه و ماموریت یگان حفاظت از منابع و ذخایر آبزیان در آبهای تحت حاکمیت جهموری اسلامی ایران اعم از آبهای داخلی ، مرزی و دریایی می باشد.

وی از کشف ۲۶ دستگاه تور پرساین، پنج  دستگاه تور پرده،۱۸۸دستگاه تور و تخته ترال قایق ، بالغ بر ۱۴ دستگاه تور و تخته ترال لنج  و بالغ بر دوهزار ۲۹۳ طاقه تور منوفلامنت توسط یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از ابتدای سال تا نیمه اسفند ماه سال ۹۹ خبر داد.

آزادی همچنین از  توقیف ۱۹۰ فروند شناورغیرمجازو متخلف شامل ۵۵ فروند قایق،۱۴ فروند کشتی و ۱۱۶ فروند شناور لنج صیادی(معرفی شده به کمیسون تخلفات صیادی) و پنج فروند شناور لنج بی هویت از ابتدای سال تا نیمه اسفندماه سال ۹۹ خبر داد.

وی با بیان اینکه همچنین میزان کشفیات با انجام عملیات های مناسب  علیرغم کمبود نیروی انسانی و امکانات رشد ۴۷۰ درصدی داشته است افزود : در این مدت بالغ بر ۳۲۷  نفر  صیاد غیرمجاز متهم شناسایی و دستگر و همچنین ۲۰۹ پرونده به شناورهای متخلف به کمیسون تخلفات صیادی معرفی شده اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با بیان اینکه  در این مدت حدود ۱۳۰ تن آبزی شامل ماهی و میگو نیز کشف شده است افزود: در این بین همچنین سه دستگاه تراکتور فعال در زمینه صید پره که تراکتورهادر راستای دستور مقام محترم قضایی مصادره گردیده و دوخودرو نیمه سنگین  حامل آبزیان غیر مجاز نیز کشف و توقیف گردید.

 سرهنگ آزادی با تاکید بر اینکه صیادان زحمت کش و سخت کوش ، جامعه ای شریف را تشکیل می دهند که به یکی از حلال ترین روش ها کسب در آمد می کنند گفت : صیانت از حقوق صیادان ، آرامش ، امنیت و حفظ منابع در آمد زایی آنها برای امروز و آینده از افتخارات یگان حفاظت منابع آبزیان است که این یگان با تمام توان خود در مقابل سود جویان صید غیر مجاز می ایستدو با متخلفین صید و صیادی غیرمجاز برخورد و به مراجع قضایی معرفی می نماید.

 وی افزود:  شماره تلفن  ستاد یگان استان۳۳۳۳۱۴۳۴ آماده دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و خدمات رفاهی به جامعه صیادی است.