مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با تکمیل چرخه پرورش و تولید ماهی در دریا(ماهی در قفس) و تغییر روش های سنتی به صنعتی در قشم؛ ظرفیت قفس های نصب شده در دریا پرورش و تولید حداقل 10 هزار تُن ماهی از این نوع را در این جزیره تا پایان سال 1400 امکان پذیر می سازد.

 

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  منصور آزاد افزود: این میزان تولید براساس ظرفیت‌های جزیره قشم و آب‌های اطراف آن در نظر گرفته شده است.


وی  با اشاره به اینکه در سند برنامه ششم توسعه کشور میزان تولید ماهی در دریا برای قشم ۸۴ هزار تُن درسال منظور شده است، تصریح کرد: هم اکنون پنج شرکت در حوزه پرورش و تولید ماهی در دریا در قشم فعالیت می‌کنند که نخستین شرکت (طلایه داران امین قشم) از سال ۱۳۹۴ با دوازده قفس ۵۰ تُنی آغاز به کار کرده است.


به گفته مدیر شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم، پیش‌بینی می شود این شرکت تا پایان امسال با به آب‌اندازی ۱۲ قفس دیگر و رسیدن به تولید سالانه دوهزار تُن ماهی در دریا درافزایش صادرات و ارزآوری جزیره  نقش فعالی پیدا کند. 


منصور آزاد با تاکید بر ضرورت توسعه مزارع دریایی با مشارکت سرمایه‌گذاران منطقه و دستیابی به افزایش تولید ماهی و کمک به کاهش فشار به ذخایر آبزیان بومی موجود در خلیج‌فارس یادآور شد: هدف اصلی سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه پرورش و تولید ماهی در دریا تحقق شعار« تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها » و کمک به تأمین امنیت غذایی کشوراست.