معاون اول قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت:حرکت جهادی در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه سرعت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق در جریان برگزاری مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری استان هرمزگان با تسلیت شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا «سلام اللّه علیها» اظهار داشت: این مراسم به منظور تقدیر از برادر جهادی آقای صالحی است که تاکنون به عنوان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان انجام وظیفه می‌نموده و همچنین معارفه آقای قهرمانی به عنوان رئیس کل دادگستری استان که هر دو از چهره‌های پرتلاش و نمونه در دستگاه قضا می‌باشند.

معاون اول قوه قضاییه همچنین با تأکید بر اینکه خوشبختانه حرکت جهادی در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه سرعت گرفته است، تأکید کرد: قوه قضاییه آماده است همه نقد‌ها نسبت به عملکرد خود را بپذیرد.

وی با استقبال از راهکار‌های ارائه شده توسط صاحبان اندیشه و قلم به منظور کاهش مجازات حبس، خاطرنشان کرد: ایده مطرح شده توسط حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به منظور استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، ایده بدیع و نوئی است که صاحب‌نظران می‌توانند به منظور تکمیل این موضوع یاری‌گر دستگاه قضایی باشند.

مصدق تصریح کرد: امروز قوه قضاییه کاملا آمادگی دارد از اندیشه‌های صاحب نظران حوزه و دانشگاه استفاده نماید و به منظور ارتقای شاخص‌های های توسعه عدالت از تمامی نقد‌ها و پیشنهادات بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد علی صالحی در استان هرمزگان بسیار درخشان است که همین موضوع سبب گردیده ایشان از سوی ریاست قوه قضاییه برای تصدی دادستانی تهران برگزیده شوند که یک چهارم پرونده‌های کشور در این حوزه قضایی وجود دارد و آقای صالحی برنامه جامعی را ارتقای همه شاخص‌ها در حوزه قضایی تهران ارائه نموده است.

مصدق همچنین با بیان اینکه گزینه‌های متعددی برای تصدی ریاست کل دادگستری استان هرمزگان مطرح بودند بیان داشت: از میان همه گزینه ها، آقای مجتبی قهرمانی به عنوان گزینه اصلح برگزیده شد و امیدواریم مسیری را که آقای صالحی پایه گذاری نموده است به بهترین شکل ممکن ادامه دهند.

وی در خصوص ویژگی‌های رئیس کل جدید دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی را مدیر خلاق و فردی صاحب نظر و مسلط به فناوری اطلاعات و مسائل مهمه دستگاه قضا برشمرد و از وی خواست برای ادامه روند تحول ایجاد شده در دوران مسئولیت علی صالحی، استفاده از نظر همه صاحب نظران، نخبگان و فرهیختگان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

انتهای پیام