سرپرست معاونت مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از اتمام تعمیرات اساسی پنج باب انبار براساس استانداردهای روز در بندرشهید رجایی، ششمین انبار ترانزیت کالا با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی بر اساس برنامه زمانبندی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز،  “حمید کمالی” اظهار داشت: پس اتمام تعمیرات اساسی پنج باب انبار ویژه کالای اساسی براساس استانداردهای روز در بندرشهید رجایی، کار نوسازی ششمین انبار ترانزیت کالا با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی بر اساس برنامه زمانبندی در حال انجام است تا زمینه مساعد نگهداری کالا‌های اساسی در شرایط ایمن و مطلوب و کاهش میزان اتلاف آن بیش از پیش فراهم ‌شود.

کمالی ادامه داد: نوسازی این انبار با متراژی حدود ۱۰٫۰۰۰ هزار متر مربع و دارای ۹۰۰ متر مربع سکوی بارانداز تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی از مولفه‌های مورد توجه در تعمیر و نوسازی این انبارها به نگه‌داری اصولی و افزایش سطح ایمنی کالاهای اساسی و ترانزیتی با هدف ارائه خدمات بهتر عنوان کرد و افزود: برای تحقق این هدف، طرح یاد شده از نورگیرهای شفاف پلی‌کربنات به مساحت حدود ۸۲۰ متر مربع استفاده می‌شود.

سرپرست معاونت مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، اضافه کرد: اقداماتی شامل اصلاح سیستم اطفاء حریق و اتصال به شبکه اطفاء حریق بندر، تعویض قطعات آسیب دیده سوله، ساماندهی و تعویض سیستم فاضلاب متناسب با شبکه فاضلاب بندر و اجرای رنگ نمای سوله از جمله فعالیت عمرانی و تاسیساتی می‌باشد که در انبار شماره شش درحال انجام است.

گفتنی است ،  بندر شهید رجایی با برخورداری از ۲۳ باب انبار با احتساب ۲ باب انبار هانگارد حجم قابل توجهی از انبارش کالاهای اساسی و ترانزیتی کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام